צפו בטקס

מארי נחמיאס השתפכה בברכות וריגשה את כולם

גברת נחמיאס, עולה מטוניס ששרדה את השואה והתמסרה כל חייה לילדי אומנה, העמידה את כל הקהל על רגליו בטקס המשואות. "שהצדיקים ישמעו אותי", התחננה • צפו (חדשות)

הברכות המרגשות (צילום מסך)

האישה שריגשה את ראש הממשלה ואת משתתפי טקס הדלקת המשואות: מארי נחמיאס מעפולה, שורדת שואה שהייתה אם אומנה ל-52 ילדים, השיאה משואה, לא לפני שבירכה את מדינת ישראל.

"אני מארי נחמיאס הבת של שלום וחנה סבח זכרונם לברכה, מברכת את מדינת ישראל מכל הלב. אלוקים ישמע אותי והצדיקים, שתלך ותעלה תלך ותרבה", איחלה מארי שגרפה תשואות מהקהל הרב.

נחמיאס המשיכה לברך: "והחיילים לא יפלו לנו יותר, מכל הלב - היהודים והערבים, הנוצרים ודרוזים - באהבה נהיה כולנו יד אחד, כולנו ברא אותנו אלוקים, שייתן לנו שלום - ולשנה הבאה עוד עשר מיליון. אני מתרגשת... ולתפארת מדינת ישראל".

נחמיאס נולדה בתוניס, סבלה מרדיפות הנאצים וברגע האחרון הוברחה מביתה לפני שנלקחה למחנות. היא עלתה לארץ בראשית ימיה של המדינה וחיה בדוחק, תחילה במעברת חדרה ולאחר מכן במעברת עפולה.

על אף קשיי החיים פתחה נחמיאס את ביתה בפני עשרות ילדים שנזקקו למשפחת אומנה ובהם תינוקות רבים שננטשו בלידתם בשל מומים שסבלו מהם. היא עשתה כל שביכולתה כדי לספק להם בית חם ויציב, גידלה אותם במסירות ודאגה לכל מחסורם.

הערב, כאמור, היא קיבלה את הכבוד המגיע לה - וכיבדה בחזרה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר