לא התפוצץ

נס: ילד הכניס לבית חב"ד את ראש הקרב של הרקטה ששוגרה מעזה

שליח חב"ד בשדרות חשד כי חפץ המתכת שאחד הילדים מצא ברחוב עדיין מסוכן, הזעיק את כוחות הביטחון - ואז התברר גודל הנס: מדובר היה בראש קרב פעיל שלא יורט בהצלחה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הנפץ, ליד מסכת הגמרא בבית חב"ד (צילום: באדיבות חב"ד שדרות)

נס: ילד הביא היום (חמישי) לבית חב"ד בשדרות חפץ גדול אותו מצא ברחוב, שהתברר תוך זמן קצר כראש נפץ קרבי, פעיל - שלא התפוצץ.

הילד פגש קודם לכן את שליח חב"ד בעיר, הרב משה זאב פיזם, שהמשיך איתו למרכז הפעילות היהודי השוקק אותו הוא מפעיל בשדרות מזה שנים.

בשלב מסוים התעורר חשדו של הרב, והוא הזעיק מיידית את המשטרה המקומי. השוטרים לא היו זקוקים לזמן רב כדי לקבוע: מדובר בראש קרבי של טיל ששוגר מעזה לישראל בסבב הלחימה האחרון.

ראש הנפץ החי נשאר כמובן בידי אנשי כוחות הביטחון, שצפויים לנטרל אותו הרחק מסביבת אנשים, באופן בטוח ומבוקר.

אשר, בנו של שליח חב"ד, מתאר ל'כיכר השבת': "מדובר בנס גדול; קודם כל שראש הנפץ הזה לא התפוצץ בימים שעברו מאז שהמחבלים שיגרו אותו אלינו".

"דבר שני: שהילד הרים את הדבר המסוכן הזה בידיים שלו, הכניס אותו לתוך בית חב"ד והוא עדיין לא הופעל בטעות - מה שהיה גורם בוודאות לאסון גדול", מסיים אשר פיזם בהתרגשות.

ירי מטח רקטות מצפון הרצועה, מול שדרות (צילום: מתוך פייסבוק)

מחלקת הביטחון והשיטור הקהילתי במועצה האזורית שער הנגב, פרסמה בעקבות כך הודעה לתושבים, בה נכתב: "ילד מצא חפץ במרכז שדרות, הביא אותו לבית חב"ד, כאשר הוא נושא אותו בידיו ומעביר אותו לרב".

"הרב, שחשד שמדובר בפריט אמל"ח, יצר קשר עם המשטרה. בבדיקה... מדובר במרעום חי של טיל שנורה, וככל הנראה יורט ע"י כיפת ברזל. נס שהאירוע הסתיים כך. אנא הפיצו לתושבים שלנו בישובים, על החשיבות והחומרה שבענין".

בשיטור הקהילתי הוסיפו והדגישו: "יש לדווח, לשמור מרחק ולהרחיק קהל, בזיהוי/מציאה/איתור של פריט/חפץ /רסיס/שריד החשוד כאמל"ח. טיפול - ע"י חבלן משטרתי בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר