חשיפת 'כיכר השבת'

ביטאון 'אגודה' מאיים: "אין לנו יכולת להיות בכזו קואליציה"

האירוויזיון וחילולי השבת ההמוניים שסביבו מאיים על הקואליציה העתידית של בנימין נתניהו. המשא ומתן הקואליציוני נפסק וכעת מאיימים באגודת ישראל אף לשבת באופוזיציה בשל כך (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

סערת חילולי השבת ההמוניים בשבת הקרובה הביאה להפסקת המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לחרדים, אם על פי מאמר המערכת בביטאון 'אגודת ישראל' – 'המודיע', נראה כי בסיעה המרכזית נחושים להעצים את המשבר עד כדי הוראה של הרבי מגור לישיבה באופוזיציה.

במאמר המערכת הבוקר (שישי) נכתב: "למרות שיש לציבור שומרי השבת מה להפסיד במגוון של תחומים ונושאים מאי כניסה לקואליציה, אבל, השבת יקרה לנו עוד יותר. אין לה בכלל מחיר. אם אין לנו השפעה על מניעת פרצות חדשות של חילולי שבת שלא היו בעבר, אין לנו יכולת להיות בכזו קואליציה יהיה המחיר אשר יהיה".

דברים דומים אמר בתחילת השבוע בכיר בסיעה המרכזית ל'כיכר השבת' בעקבות חילולי השבת ההמוניים שייערכו השבת ובשבת הבאה ערב גמר תחרות האירוויזיון. לדברי הבכיר "לא מן הנמנע שעמדתו של האדמו"ר תיצור משבר במו"מ הקואליציוני, עד כדי ישיבה באופוזיציה - במידה ולא יגיעו להסכמות על השבת מול הליכוד".

עוד הוסיף הבכיר, "עד היום ביקשו בממשלה לקיים עבודות תשתית עבור הרכבת, לגביה התעורר וויכוח האם העבודות בה הינם בגדר 'פיקוח נפש'".

"לעומת זאת", הוא מדגיש, "באירועי האירוויזיון כולם מודים כי מדובר באירוע תרבותי לאומי נטו, וכי לא קיים בו חשש כלשהו לפיקוח נפש. בנוסף, לא ניתן כאן היתר פרטני, אלא גורף; עשרות אלפי עובדים, בתוכם יהודים רבים, שיעבדו בעיצומם של ימי השבת - בהיתר של הממשלה".

כזכור, לפני למעלה משנה התפטר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ממשרד הבריאות בשל חילולי השבת בעבודות הרכבת. כעת, כמעט שנה לאחר שנודע כי האירוויזיון ייערך בישראל, לא הועילו האיומים המינוריים של המפלגות החרדיות, וחילולי השבת ההמוניים ייערכו כמתוכנן.

בשל כך יהדות התורה מציבה עכשיו את הדרישה, אותה כאמור מוביל בתוקף האדמו"ר מגור, לעגן במו"מ הקואליציוני שורת סעיפים ברורים בנושא, שיעמדו בבסיס ההסכם הקואליציוני עם הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר