טירוף ברשת

"טיטול על הראש": הנשים תוקפות: "מביך, מסית ומרושע"

סערה עזה ברשת בעקבות דברי ביקורת בוטים ומבזים כנגד כיסוי הראש של מנחת טקס הדלקת המשואות, לינור אברג'יל. נשים רבות ברשת נזעקו להגנתה של אברג'יל שחזרה בתשובה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טקס הדלקת המשואות)

הרשתות החברתיות בטירוף ביממה האחרונה בעקבות הנחיית טקס המשואות בליל יום העצמאות, כאשר כיסוי ראש ססגוני וגבוה, עיטר את ראשה של המנחה לינור אברג'יל, ידוענית בינלאומית שחזרה בתשובה שלימה.

אישה חובשת שביס - כמנחת הטקס הלאומי

בעקבות אברג'יל: מחאת הח"כית החילונית: תחבוש כיסוי ראש

התמיכה המשמעותית באברג'יל הגיעה דווקא מהח"כית החילונית ליברלית מהליכוד שרן השכל. המתקפות נגד מנחת טקס המשואות הובילו אותה להחלטה יוצאת דופן: לעטות לראשה מטפחת בתמונת הפייסבוק שלה ובימים הקרובים. השכל הוסיפה נימוק להחלטתה: "לא רק מתוך סולידריות עם לינור - שהיתה כל כך יפה עם כיסוי הראש - אלא כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש".

גם שרת התרבות מירי רגב כתבה הבוקר (שישי) פוסט המגבה את אברגיל: "לינור, השביס שלך הוא כתר המורשת על ראשך ועל ראשנו. את מייצגת את הטוב והיפה בחברה שלנו ואני פשוט גאה בבחירה בך. את ואביב, מנחי הטקס, בשילוב עם המשיאות והמשיאים והמשתתפים בתוכנית האמנותית, מהווים ייצוג מרשים של פסיפס החברה הישראלית בכללותה".

"צר לי על כאלה שמדברים גבוהה גבוהה על קבלת האחר אך בפועל כל שהם חפצים הוא לשמר את האליטות, אליהן הם משתייכים, ובכך להמשיך ולפלג את העם שלנו. טקס המשואות ימשיך לייצג את הביחד הישראלי על כל גווניו".

לצד מרבית התגובות התומכות בלינור אברג'יל ובכיסוי הראש הססגוני שעל ראשה, יש מי שבחר להשמיץ ולהעביר ביקורת על ההחלטה לשבץ דווקא את אברג'יל כמנחת הטקס היוקרתי.

את הסערה פתח השופט בדימוס עודד אל-יגון שבמילים בוטות במיוחד תקף את אברג'יל: ״ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות". משפטים נוספים מדבריו, בחרנו ב'כיכר השבת' לצנזר בשל בוטותם.

מבקרת הקולנוע החרדית, מרלין ויניג, חוזרת בתשובה בעצמה בחרה לצטט את דבריו של השופט ולהשיב מלחמה: "כל מה שהוא עושה זה בוחן ומחפצן את ניראותה החיצונית של אברג׳יל. השיא מופיע בתגובתה של מישהי, שמכנה את כיסוי הראש של אברג׳יל ״טיטול על הראש״. מביך, מסית ומרושע. הניסיון להקטין ולזלזל בכל מי שבחרה לצעוד בדרך התורה, תוך התעלמות ממהותה, עשייתה ואישיותה, נגוע בשוביניזם טהור, שתלוי על מסווה הביקורת הליברלית שתוקפת, לכאורה, לא נקודה רגישה אלא סממן דתי", כתבה ויניג.

הגולש ירון עידני הגיב בטור משלו בחשבון הפייסבוק שלו: "לינור אברג׳יל היא יהודיה גרושה וישראלית שהתחתנה שוב. אין כיסוי ראש מתאים יותר ממה שבחרה. אני בטוח שהיא הייתה שמחה להגיע פזור, אבל העדיפה את השביס רק בגלל הרוח". "רדו ממנה", סיים עידני.

תגובה נוספת הייתה של איש התקשורת אריה מליניאק, שבחר לתקוף את החלטתה של ח"כ שרן השכל: "ח"כ שרן השכל חובשת שביס למשך שבוע כי היא אישה מאמינה... מאמינה שהפריימריז הבאים בליכוד באופק".

אשת הטלוויזיה איה קמרקמן, שחזרה בעצמה בתשובה, כתבה פוסט תמיכה באברג'יל ובשרן השכל: "אני לא יודעת מי החמוצים שטרחו היום לשוטט ברשתות החברתיות ולהפיץ ארס במקום לחגוג ולתקוע סטייק עסיסי. אבל יש לי כמה דברים להגיד בנושא", פתחה קמרקמן את הפוסט.

"לינור לא נראתה ״דוסית״ בטקס, כתבה קמרמרן והוסיפה: "היא נראתה סופר שיקית ושילבה בתבונה בין כל הטרנדים הכי חמים בעולם האופנה העולמי. בוקר טוב לכולם, תתעוררו, צנוע זה השחור החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר