הפרסות סדר בגבול

פלסטיני נהרג; בג'יהאד האסלאמי מאיימים

בהפגנות הראשונות בגדר עם עזה מאז סיום סבב ההסלמה האחרון, השתתפו אלפי פלסטינים שיידו מטענים לעבר כוחות צה"ל. בכיר בג'יהאד האסלאמי מאיים בהסלמה נוספת (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ארבעה ימים בלבד לאחר סיום סבב ההסלמה האחרון, חידשו הפלסטינים את ההתפרעויות האלימות בגבול הרצועה, שנמשכו כמידי יום שישי לקראת השבת.

במהלך ליל השבת דיווחו הפלסטינים כי מפגין בן 24 נהרג כתוצאה מאש צה"ל, וכמה נוספים נפצעו. צה"ל הגיב בירי לאחר שהמפגינים יידו מטענים לעבר החיילים. בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

לפי צה"ל, כ-6000 פלסטינים הפגינו מול גבול רצועת עזה ביום השישי הראשון של חודש הרמדאן, וחלקם יידו מטענים לעבר גדר הגבול. דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש".

בתוך כך, בכיר הג'יהאד האיסלמי בעזה, חאלד אל-בטש,מאיים בהסלמה צבאית נוספת אם לא תירשם התקדמות בהבנות ההסדרה עם ישראל.

"אם ישראל לא תמלא את חלקה בהסכם ההבנות - יש לנו את האמצעים לחייב אותה למלא אותו", אמר, תוך כדי קריאה למצרים ללחוץ על ישראל כדי שתמלא את הבטחותיה.

ביום שישי אמר מנהיג הזרוע המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, כשהוא טוען כי ישראל היא זו שביקשה את הפסקת האש בסבב הלחימה האחרון.

"האויב הציוני הוא זה שביקש, ישראל התקשרה למספר מדינות וגורמים", הצהיר בפתיחת מסגד חדש ברצועת עזה. "ההתנגדות השתמשה בחלק קטן מאוד מהיכולת שלה בסבב האחרון", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר