המתח מול איראן

צבא ארה"ב מתגבר כוחות באזור; ישראל עוקבת בדריכות

ארה"ב ממשיכה לתגבר את כוחותיה באזור, ומנגד, הנשיא טראמפ מאותת כי הוא מוכן לעסקה חדשה. בנתיים, בישראל עוקבים בדריכות, מתוך חשש שאיראן תנסה להגיב ברמת הגולן ובלבנון (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נושאת המטוסים לינקולן בתעלת סואץ (צילום: U.S. Navy, Clint Davis)

החשש מאיראן: במהלך סוף השבוע, תגברה ארצות-הברית את כוחותיה במפרץ הפרסי ואף הודיעה על שליחת טילי פטריוט נוספים לאזור. במקביל, הנשיא דונלד טראמפ רמז כי הוא מוכן לעסקה חדשה עם טהרן.

ב'חדשות סוף השבוע' בערוץ 12 פורסם כי ישראל וארה"ב חולקות מידע משותף באשר לאיום המיידי הנשקף מאיראן, בגינו תגברה ארה"ב את כוחותיה באזור, וישראל עוקבת בדריכות אחר המצב הנפיץ.

בהקשר לכך דיווחה התקשורת האמריקנית בהרחבה על ביקורו האחרון של היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, בוושינגטון ופגישתו עם ג'ון בולטון, מקבילו האמריקני. בארה"ב טענו כי יש להם הערכות מבוססות שאיראן מתכננת מתקפות נגד אינטרסים אמריקנים.

בעקבות החששות המידע, נושאת המטוסים "לינקולן", של ארה"ב, חצתה את תעלת סואץ בדרכה למפרץ הפרסי. בנוסף, בארה"ב החליטו על תגבור פיקוד המרכז במשחתת נוספת - ארלינגטון, וגם בסוללת טילי פטריוט נגד טילים.

בחדשות סוף השבוע דווח כי האמריקנים, בשלב זה, לא פורסים טילי פטריוט בישראל, אך הדבר עשוי להשתנות, במידה והאיום יעלה.

בישראל, עוקבים בדריכות מתוך חשש כי אם האיראנים יידחקו לפינה הם ינסו לפעול נגד ישראל, ברמת הגולן ובלבנון, ובעקבות כך ישראל נערכת הן בהיבט המודיעיני והן בהיבט המבצעי.

אך למרות האיומים וההיערכות הביטחונית, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מאותת כי הוא מוכן לעסקה חדשה. ב-CNN דווח כי גורמים בבית הלבן העבירו לטהרן את מספר הטלפון הישיר של הנשיא טראמפ באמצעות מתווכים משוויץ, במטרה ליצור ערוץ קשר ישיר, אך עם זאת ההערכה היא שהם לא העבירו את המספר ומחכים שהאיראנים יבקשו אותו, מה שלא סביר שיקרה.

"יש בידינו מידע...", אמר טראמפ, "לא כדאי שתדעו אותו, מדובר באיומים חריפים. הם (האיראנים) היו צריכים להתקשר אליי ולשבת איתי, אנחנו יכולים להגיע לעסקה הוגנת. אנחנו פשוט לא רוצים שיהיה להם נשק גרעיני, זו לא בקשה גדולה מדי".

מנגד, סגן ראש משמרות המהפכה באיראן, הגיב להתפתחויות ואמר: "אנחנו לא נקיים שיחות עם ארצות הברית ועם וושינגטון. ארצות הברית לא תעז לפתוח במתקפה צבאית נגדנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר