התקציב בטבריה

רון קובי מגיב למכתב משרד הפנים: "אלוקים גדול"

ראש עיריית טבריה רון קובי מגיב לראשונה לאיום של משרד הפנים ואומר כי הוא לא ילך הביתה. "תוקם קואליציה - ואם לא - מועצת העיר תפוזר", מבטיח ראש העיר | צפו בתגובה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של רון קובי)

בשבוע שעבר פורסם ב'כיכר השבת' מכתב אזהרה שקיבל ראש עיריית טבריה רון קובי ממשרד הפנים, בו כותב לו מנהל מחוז צפון במשרד, בועז יוסף כי במידה והתקציב לא יאושר, הרי שאפשר שיוחלט לסיים את תפקידו.

רק הלילה (מוצאי שבת) פרסם ראש העיר את תגובתו, כדרכו בשידור חי בפייסבוק, בו הוא יצא בחריפות נגד ראש העיר הקודם יוסי בן דוד, וקבע כי בכוונתו לדרוש ממשרד הפנים לפזר את המועצה משום שהיא, לדבריו, לעומתית.

בנוסף, קרא רון קובי לכולם, כולל לחרדים והבית היהודי להצטרף לקואליציה, ומצהיר בביטחון כי גם במקרה של ועדה קרואה הוא ישאר ראש העיר, ויקבל סיוע מראש הממשלה ובג"צ, "קודם כל המועצה תפוזר, אחרי זה אלוקים גדול", אמר ראש העיר.

"ליוסי בן דוד יש תקווה שרון קובי ילך הביתה", אמר ראש העיר בשידור, "ברגע שתהיה קואליציה יוסי בן דוד יעלם, יש לי חדשות בשבילך יוסי בן דוד, רון קובי לא הולך הביתה, תהיה קואליציה, ויהיה תקציב, ואני מבטיח לכם שעד ה-30.6, זה יחתם, כי אף אחד מהם לא ירצה ללכת הביתה, ואם זה לא יחתם אתם יודעים מה יקרה? ואתם תבינו עכשיו שכל מה שאמרתי לכם הוא אמת, אחרי שהתקציב לא יעבור ב-30.6, אני על פי החוק יכול יקבל חודשיים נוספים, אבל זה לא יקרה.

"אחרי שהתקציב לא יעבור אני לא מתכוין לבקש הארכה, אבקש ממשרד הפנים להפסיק את עבודתה של המועצה, וזה בצער, לא מתכוין לזה, זאת לא המטרה, כי זה אומר שגם השישה שלנו אני אמור להפרד מהם, נבחרי הציבור שלי שהיו איתי לאורך כל הדרך, זאת לא המטרה".

בשלב הזה קרא רון קובי להצטרפות לקואליציה רחבה בראשותו: "שוב אני אומר אני רוצה שתהיה פה קואליציה רחבה, גם שש"ס יכנסו, גם שרפאל טרבלסי יכנס, וגם שדודיק אזולאי יכנס, אין בעיה! כולם מוזמנים לקואליציה, להעביר את התקציב ולדאוג שהעיר טבריה תפרח ותעלה, כמו שהתחלנו את ההתהליך הזה, והיה ולא אנחנו נצטרך להפרד ממועצת העיר, מועצת העיר תפוזר, זה החוק ככתבו וכלשונו, קודם כל המועצה הולכת הביתה, אחרי זה אלוקים גדול, יש את מדינת ישראל, יש את ראש הממשלה, יש יועצים משפטיים של משרד הפנים, יש בית דין מחוזי, ויש בג"צ".


רון קובי הוסיף והביע תקווה: "אני יודע דבר אחד - עוד לא היה בית משפט אחד שיכול לאשר שראש עיר ילך הביתה בגלל שיש לו מועצה לעומתית. 90% מהועדות הקרואות בישראל - ראש העיר נשאר בתפקידו, תיכנסו לאתר הכנסת תרשמו ועדה קרואה ותראו, ותראו שראש העיר מנהל את הועדות הקרואות, וגם אם לא מנהל אותם הוא נשאר. כל הפנטזיות והחלומות של יוסי בן דוד הוא יכול לשכוח אותם, ממליץ ליוסי בן דוד לך תחפש לך עבודה הגונה".


רפאל טרבלסי הגיב לדבריו של רון קובי ואמר: "כמה חצאי אמיתות בשידור אחד. יש חוק ואף אחד לא מעל החוק. מצחיק ומעציב גם יחד לראות איך רון קובי משקר ציבור שלם ויש עוד כאלו שמאמינים לו. להזכיר את כל האמירות שלו מתחילת הקדנציה? אז אמר... עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

יוסי בן דוד סירב להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר