דרמה משפטית

האשמה נגד הקטין ב"פרשת דומא" - תבוטל

אירוע הרצח המזעזע בכפר דומא, בו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה, מקבל תפנית משפטית דרמטית: המדינה תחתום על עסקת טיעון מזכה עם קטין שהיה חשוד בפרשה הקשה (חוק)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חבריהם של החשודים בפרשה (צילום: Roy Alima/Flash90)

דרמה משפטית: היום (ראשון) צפויה המדינה לחתום על הסדר טיעון עם הקטין א' מ'תיק דומא' - הפרשה בה נשרפו בני משפחת דוואבשה בכפר דומא.

על פי חשיפת 'כאן חדשות', במסגרת ההסדר יודה הקטין באישומים שונים הכוללים מספר אירועי תג מחיר, והעיקר: בכתב האישום המתוקן ינותק הקטין מהרצח המזעזע ויוזכר רק בהקשר של מעשה הצתה.

כמו כן, הפרקליטות חזרה בה מהאישומים החמורים שייחסה לקטין בראשית ההליך, והוא יזוכה מהצתת כנסיית 'הדור מציון' ומאישומים נוספים. באשר לאישום בחברות בארגון טרור, הצדדים טרם הגיעו להסכמה.

הסדר זה נחשב לדרמטי, משום שלאורך כל הפרשה התעקשו השב"כ והפרקליטות שהקטין אחראי - יחד עם הנאשם המרכזי עמירם בן אוליאל - לאירוע בדומא.

כזכור, עסקת הטיעון המקלה עם א' מגיעה אחרי שני זיכויים אחרים בקרב פעילים המזוהים עם הימין הקיצוני ינון ראובני והקטין צ', ששמם נקשר בתיקי תג מחיר אחרים.

הודאותיהם הראשוניות של ראובני והקטין א' נפסלו בבית המשפט המחוזי, שקבע כי אלו הוצאו מהם שלא מרצונם החופשי אלא תוך הפעלת אמצעים פיזיים.

גם בהסדר הטיעון המדווח כעת, הנימוק לחתימתו תוך נסיגת המדינה מהאשמותיה החמורות כלפי הקטין, הוא העובדה שכל הודאותיו נגבו ממנו תוך שימוש באמצעים פיזיים פסולים - כך לפי קביעת בית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר