יהיה שלום?

פרטים חדשים על 'תוכנית המאה' של הנשיא טראמפ

על פי הדיווח: בתוכנית המתגבשת של הנשיא דונלד טראמפ להסדרה בין הישראלים לפלסטינים, ההתנחלויות הקיימות ישארו על מקומם ללא חשש פינוי בדומה לרמת הגולן (חדשות)

נתניהו, טרמפ ואבו מאזן (צילום: קובי גדעון פלאש 90,)

'תוכנית המאה' של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, כבר מתגבשת מאז כניסתו לתפקיד נשיא ארצות הברית, הערב (ראשון), מפרסמים חברת 'החדשות', כי הנשיא יכיר ככל הנראה בהתנחלויות הישראליות.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מדווח הערב, כי תכנית טראמפ תכלול את העקרונות הבאים בתוכנית שהוא עומד להציג בפני ישראל והפלסטינים:

• האמריקאים יכירו בכך שההתנחלויות בכל מקרה תישאר בידי הישראלים, וכורח המציאות מלמד שהערים הערביות יישארו ברשותם של הפלסטינים.

• מה שמובן מכך שלא תהיה התנגדות אמריקאית לפעולות אותם תנקוט ישראל, ביחס ליישובים האלה גם לפני ההסכם בין שני הצדדים.

• בנוסף, האמריקאים ינקטו בצעד דומה למה שננקט ברמת הגולן, ויחילו את החוק האזרחי בהתנחלויות בדומה למה שמתרחש כיום ברמת הגולן.

• עוד עקרון חשוב הוא, שהנשיא לא ייצמד לנוסחאות המוכרות והוא כן יכיר במצב שנוצר היום בהתנחלויות. ולכן, כל האזורים בהם מתגוררים היום יהודים ביהודה ושומרון ישארו אצל ישראל בהסדר קבע, יחד עם זאת השטחים בהם יש אוכלוסיה ערבית צפופה ישארו אצל הפלסטינים.

אי לכך, טראמפ כפי הנראה לא יתנגד לצעדים ישראלים ביחס לישובים, לא סיפוח או החלת ריבונות אלא החלת "החוק האזרחי", כפי שהיה בגולן. האמריקנים לא יתנגדו, והם כמובן יאלצו להסכים, במידה וזה מה שישראל תעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר