"אסור לפגוע"

הקבצן הירושלמי הגיע בחלום וביקש לפייס אברך

קבצן ירושלמי שנפטר לפני שנתיים, הגיע בחלום ליהודי תושב בתי הונגרין, ולדבריו התחנן בפניו, שילך לפייס עבורו שני יהודים וייתן להם עופות לשבת, מאחר ופגע בהם (מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קבצן ירושלמי שנפטר לפני שנתיים והיה אוסף כסף לצדקה, הגיע בחלום ליהודי תושב בתי הונגרין, ולדבריו התחנן בפניו, שילך לפייס עבורו שני יהודים, על ידי שיתן להם עופות לשבת. אחד המפוייסים הוא אברך בשם הרב ש.פ. ממודיעין עילית, מחשובי הלומדים ב'זכרון משה' שבירושלים.

הסיפור שמעורר עניין רב בציבור, פורסם בקו שיעורי התורה 'אמר אביי', שם בשיחה עם הרב יונתן שטנצל מספר האברך הרב פ. את מה שהתרחש, תוך שהוא מבהיר שלא יכול לומר את שם הנפטר משום כבודו, אף שלא היה נוהג לאסוף כסף לעצמו אלא לעניים.

"התלבטנו רבות כיצד להציג את הסיפור כדי שלא לפגוע חס ושלום בנפטר שהלך לעולמו ואני הכרתי אותו", מספר האברך, "יהודי אחד מבתי הונגרין הגיע אלי, שגבאי צדקה שנפטר לפני כמה שנים ואני מכירו, בא אליו בחלום ואמר לו שפעם אחת הוא (הנפטר) הרים עלי את קולו, ולכן הוא רוצה שיעשה איתי חסד.

"הוא ביקש בחלום שיתן לי ארגז עופות, כיוון שאני גר מחוץ לעיר הוא נתן לי תלוש לקניית העופות, וביקש לפייס עוד אדם שאני לא מכיר".

"התרגשתי", מספר האברך, "כי הנפטר היה אדם שכולו חסד, ואם היה איזה פגיעה בי זה היה משהו קל שאפילו כמעט לא זכרתי שפגע בי, רק אולי הרמת קול, עצם זה שהוא זכה לרדת בחלום, סימן שהוא בדרגה גבוהה, לומדים מזה מה זה חסד וכמה פגיעה אפילו בדבר קל אסור לפגוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר