אחרי 45 שנה

הגיע לתחנת משטרה והתוודה: "אני הרוצח"

תושב הצפון הגיע לתחנת משטרת כרמיאל ועדכן אותם כי הוא רצח את החיילת רחל הלר ואדם נוסף. עורך דינו טוען: "מדובר בגרסה מומצאת של מי שמבקש לעצמו מקום לדור בו" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לתחנת המשטרה בכרמיאל, נכנס אתמול (ראשון) אדם שטען: אני רצחתי את החיילת רחל הלר מבת ים, שגופתה נמצאה בשנת 1974 ליד הקיבוץ שדות ים.

בנוסף, טען כי הוא רצח תושב שהתגורר בכפר בו מתגורר האדם שהתוודה, מוות שעד כה סווג כהתאבדות. בית משפט הוציא צו איסור פרסום על פרטי הפרשה.

עורך דינו של החשוד בן ה-70, סעיד חדאד, אמר בתגובה כי "התרשמותי שמדובר בגרסה מומצאת של מי שמבקש לעצמו מקום לדור בו ולאכול ולשתות על חשבון המדינה לשארית חייו".

עורך הדין הוסיף כי "מדובר באדם מבוגר שמתמודד במשך שנים עם מחלת נפש ומוכר לרשויות בריאות הנפש. יש חשש כי מדובר בהודאת שווא ואנו מצפים ממשטרת ישראל שתחקור את גרסתו בהקדם כדי למנוע מעצר ארוך מאדם חולה".

הרצח של רחל הלר זעזע בזמנו את המדינה. גופתה של החיילת נתגלתה על ידי מוחמד ג'ורבאן, תושב ג'סר א-זרקא, שהועסק כשומר בחוף "קיט ושיט" מטעם הרשות לפיתוח קיסריה.

המשטרה עצרה את עמוס ברנס, שהודה במעשה ואף ביצע שחזור. בהמשך טען כי ההודאה הוצאה ממנו בכוח והתברר כי במטרה חקרו אותו באכזריות רבה.

למרות שביקשו ממנו להגיש בקשת חנינה, התעקש ברנס כי הוא מעוניין במשפט חוזר ובחנינה - שכן לא הוא ביצע את הרצח. רק בשנת 2002, אחרי מותו, זוכה ברנס מחשד לרצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר