לאחר הסירוב

עורכי דינו של נתניהו "הסכימו" לאסוף את חומרי החקירה

לאחר שבראשית השבוע פרקליטיו של נתניהו סירבו לקבל את חומרי החקירה לקראת הליך השימוע, היום, לאחר שנתניהו סידר את "שכר הטירחה" הם הסכימו לאסוף את החומר (בארץ)

נתניהו ומנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לאחר הסירוב התמוה אמש (שני) של פרקליטי נתניהו לקבל את חומר השימוע כנגד ראש הממשלה, היום הודיע נתניהו ליועץ המשפטי, כי בכוונתו לתאם מועד שימוע, ופרקליטי יאספו את חומר הראיות, לאחר שנתניהו סיכם אותם על גובה שכר הטירחה בקריאת חומר השימוע.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אישר את הודעת נתניהו ובהודעה נאמר, כי "לשם קידום הליך השימוע וקביעת המועד בהתאם, הגיעו לפני זמן קצר אל משרדי פרקליטות מחוז תל אביב נציגים מטעם ראש הממשלה ואספו את ליבת חומרי החקירה בעניין מרשם".

"בנוסף הבהירו הסנגורים, על כוונתם ליצור קשר עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה עד ל-20 במאי, לשם תיאום מועד השימוע. הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת - ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה."

כזכור, היועמ"ש, שיגר השבוע (ראשון) מכתב תשובה לפרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו - אך אלו סירבו לקבל את מכתב התשובה.

"סירוב זה הינו תמוה", נכתב בהודעת משרד המשפטים, שם הודיעו כי "היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם". עוד נמסר כי בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם באמצעות דוא"ל.

בפתח ההודעה נכתב, כי היועץ המשפטי לממשלה השיב לפניית סנגוריו של ראש הממשלה מערב יום הזיכרון, שבה הודיעו כי מרשם מעוניין בקיומו של שימוע והציגו בקשות שונות בנוגע לחומרי החקירה.

היועץ המשפטי לממשלה מסר בתשובתו, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת - ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה.

במכתבם ביקשו הסנגורים, כי ייקבע לוח זמנים חדש לקיום השימוע, התואם את הערכתכם באשר לזמן הדרוש לשם היערכות הולמת להליך.

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בתגובה, כי קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, זאת במיוחד בשל העובדה שהפרקליטים בחרו במשך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו.

עם זאת, הוא הבהיר כי מובן כי הסנגורים רשאים לבקש בקשות שונות בקשר להליך השימוע, והדברים יישקלו לגופם בשים לב למכלול הנסיבות, כפי שנעשה על ידי התביעה הכללית כדבר שבשגרה.

מהפרקליטות נמסר כי לשם קידום הליך השימוע בתיקי החקירה הנדונים, ביחס לכל אחד מהחשודים, הועתקה ליבת חומר החקירה שנאספה בהם על גבי מדיה מגנטית, וזאת על מנת להקל על התמצאות החשודים בחומר החקירה ולחסוך בזמן העתקת החומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר