צפו בראיון

רבה של בריסל: כך נלחמים בגזירת השחיטה

הגאון רבי אברהם גיגי, רבה הראשי של בריסל, מדבר בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' על גזירת השחיטה באירופה והמאבק המשפטי לבטל את החוקים האוסרים שחיטה יהודית (בעולם)

ישי כהן, אנטוורפן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בראיון, מוועידת רבני אירופה באנטוורפן, מסביר הרב גיגי, המשמש נציג הוועידה מול 'האיחוד הארופי', את המצב: "ראשית צריך לדעת כי בבלגיה יש 3 מחוזות. יש מחוז פלנהדריה בו מדברים פלמית, יש מחוז וולוניה בו מדברים צרפתית ומחוז בריסל בו מדברים צרפתית ופלמית.

"עכשיו, עברו 2 חוקים בפלהנדריה וולוניה שאסרו את השחיטה, כי לטענתם זה גורם לצער בעלי חיים אצל הבהמות הנשחטות. בפלהנדריה החוק היום כבר בתוקף ובאנטוורפן באמת אסור לשחוט. בוולוניה החוק ייכנס לתוקף רק בספטמבר. כרגע בבריסל אין כל מניעה לשחיטה יהודית".

הרב חושב שלחוקים הללו יש ניחוח אנטישמי?

"לא, אני לא חושב שיש פה מניע אנטישמי, אלא אנשים שבאמת מה שעומד בראש מעיניהם הוא העניין של "צער בעלי חיים".

יש התמודדות מול בית המשפט?

"אנחנו הגשנו תביעה לבית המשפט לחוקה בבלגיה כי אנחנו סוברים שהשחיטה שלנו היא לא מצערת את הבהמות יותר מהשחיטה שלהם - שמהממים את הבהמה. והבאנו לכך מסמכים המוכיחים זאת מדעית".

"מלבד זאת, אנחנו חושבים שהחוק הנוכחי במחוז פלהנדריה וולוניה, יש בו פגיעה בוטה בזכויות האדם ובחופשיות הדת בבלגיה, ולכן הכנסנו תביעה. ביה"מ לחוקה עדיין לא החליט מכיוון שיש פה שני דרגים, הדרג הבלגי והדרג האירופאי. הדרג הבלגי יכול לגבור על הדרג האירופאי".

איפה המצב המשפטי עומד כרגע?

"הם שלחו את התביעה לבית המשפט לזכויות האדם בלוקסמבורג ושם כרגע זה עומד. אנחנו מחר (רביעי) הגשנו תביעה וביקשנו מביה"מ בבלגיה לבטל בינתיים את החוקים במחוזות האחרים, עד לפסיקה של בית המשפט בלוקסמבורג".

לסיום, יש אנטישמיות באיזור בריסל?

אני חושב שכמו בכל אירופה המצב הוא לא קל. ולחבוש כיפה זה אולי לא מסוכן אבל לא צריך לעשות משהו שיכול לפגוע בבן אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר