"מאות אלפי שקלים"

הוגש כתב אישום כנגד מבריחי הסיגריות מקצא"א

כתב האישום הוגש כנגד שלושה עובדי קצא"א שנעצרו בחשד שהבריחו יחד כ-4,719 פאקטים של סיגריות אותם רכשו בדיוטי פרי, והתחמקו מתשלום מס של 869,454 שקל (חדשות, ארץ)

הסיגריות שהוברחו (צילום: דוברות המשטרה)

כתב אישום הוגש נגד שלושה ישראלים שניסו להבריח סיגריות דרך נמל אשדוד, תוך התחמקות מתשלום מיסים בסכומים המסתכמים במאות אלפי שקלים.

שני עובדי קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) וחשוד נוסף נעצרו לאחר חקירה משותפת של בית המכס באשדוד, חקירות מכס ומע"מ ת"א ויחידה ארצית של משטרת ישראל, בחשד כי הבריחו לישראל כמויות גדולות של סיגריות אותן העמיסו ממכליות שעגנו ליד מתחם החברה.

הנאשמים הם דני שמעיה מאשקלון, העובד כמכונאי ימי בחברת קצא''א, צחי מאיר מרמת גן, סוכן אונייה בחברת קמור ספנות ושירותי טנקרים בע"מ ואיסק טטרואשוולי מאשקלון.

המעצר הגיע לאחר שמידע מודיעיני הצביע על מספר עובדים במחלקת ים בחברת קצא"א, המעורבים בהברחות סיגריות ממכליות נפט וגז בהיקפים גדולים ביותר. העובדים הפליגו מידי יום על ספינת שירות מנמל החברה ועלו על המכליות לצורך חיבורן לקו הזרמת הנפט והגז. העובדים הישראלים שהו על המכליות לעיתים עד 24 שעות ובחזרתם לארץ עם ציוד טכני רב שהיה ברשותם, הם צירפו בכל הפלגה חזרה 2 תיקים גדולים אשר הכילו מאות חפיסות של סיגריות מוברחות. הסיגריות המוברחות נקנו מצוות המכליות תמורת כסף ולעיתים שווי כסף באופן של אספקת מוצרי מחשוב ואלקטרוניקה.

צוותי המכליות הזרות רכשו את הסיגריות מחנויות DUTY FREE בישראל המספקות צידה לאניות וליבואנים זרים הפוקדים את ישראל לצורך צריכה אישית. הסיגריות נרכשו ע"י צוותי המכליות, רובם ככולן לצורך מכירתן לאנשי מחלקת הים של חברת קצא"א, והברחתן בשלב הסופי לישראל ללא תשלום מס.

עו"ד עדילי דגן מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים הגישה את כתב האישום המייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של הברחת טובין, החזקת טובין מוברחים, מכירת טובין בתור טובין מוברחים ועשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קניה.

במעשיהם, הבריחו הנאשמים יחד כ-4,719 פאקטים של סיגריות, וסך מיסי היבוא מהם התחמקו הנאשמים, הינו כ-869,454 שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר