הדרמה במפרץ

ביצוע איראני? מל"ט תקף צינורות נפט סעודיים

המתיחות במפרץ הפרסי מטפסת מרגע לרגע לאחר שהסעודים דיווחו על פגיעה בצינורות הנפט שלהם בידי מל"ט. במקביל טענו המורדים החות'ים שהם אחראים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות במפרץ הפרסי ממשיכה לעלות: סעודיה הודיעה היום (שלישי), שצינור נפט שלה נפגע בתקיפת מל"טים, זמן קצר אחרי שהמורדים בתימן הודיעו שתקפו מטרות סעודיות.

הסעודים טענו, כי הם לא יודעים מי בדיוק היה התוקף, אך היכולות מראות כי מדובר בתקיפה שממומנת על ידי מדינה. שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח מסר, שכלי טיס בלתי מאוישים פגעו בקו ראשי של ענקית הנפט "ארמקו" בשתי תחנות במחוזות אלדואדמי ועפיף. "זו פעולת טרור", אמר השר והוסיף כי סעודיה תמשיך ליצר ולספק נפט ללא הפרעה.

בעקבות התקיפה הפסיקה חברת "ארמקו" את הפעילות בתחנות שאיבת הנפט בשני המקומות שנפגעו.

המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים על ידי איראן, הכריזו היום על תקיפת שבע מטרות סעודיות חיוניות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים. מתחילת המלחמה בתימן, שבה משתתפת סעודיה ומסייעת לצבא התימני, ביצעו המורדים החות'ים מתקפות רבות בשטח הממלכה. החות'ים שיגרו טילים ותקפו באמצעות מל"טים בסעודיה, וגם באיחוד האמירויות שמסייעת גם היא לצבא תימן.

רק אתמול הודיעו הסעודים ששתי מיכליות נפט שלהם נפגעו בפעולת חבלה ליד איחוד האמירויות מול נמל פוג'יירה ביום ראשון. גם הפעולה הזו מיוחסת לאיראנים על פי צבא ארה"ב שמעביר לאזור כוחות צבאיים וכלי נשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר