תקרית דיפלומטית

כתב אישום: ירק פעמיים על השגריר הפולני

יממה אחרי הפרסום על תקיפת השגריר, כבר הוגש כתב אישום נגד התוקף, למרות שהתנצל והסביר כי לא ידע שמדובר בשגריר וכי השומר בכניסה לבניין כינה אותו "יהודון" (משפט)

שגריר פולין בישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד אריק לדרמן, בן 65 מהעיר הרצליה, בגין תקיפת שגריר פולין - יממה בלבד אחרי פרסום דבר המעשה.

מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב עולה כי השגריר ישב במושב האחורי של הרכב, ולדרמן מנע את המשך נסיעתו על הכביש.

גם כאשר הנהג צפר לו במטרה שיפנה את הנתיב ויאפשר את המשך נסיעתם, הוא לא זז מהכביש. לאחר מיכן ניגש לרכב והתחיל להכות בגג הרכב.

השגריר התחיל לצלם את התוקף, ובתגובה, פתח הנאשם את הדלת וירק פעמיים על השגריר. למרות שהגישו נגדו כתב אישום, המשטרה ביקשה לשחררו בתנאים מגבילים.

אתמול התנצל לדרמן על מעשיו והסביר: "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. במסגרת הפנייה נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות, אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון. האמירה עוררה בי תחושות קשות מאוד".

"אני מבקש להבהיר כי בוודאי לא ידעתי על זהותו של יושב הרכב או תפקידו ובוודאי שלא ידעתי ששגריר פולין בישראל נמצא ברכב. אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".

ראש ממשלת פולין, מתיאוש מורבייצקי גינה בחריפות. "אני מודאג מאוד מהמתקפה הגזענית על השגריר מגירובסקי. פולין מגנה נחרצות את המעשה האלים הזה, המונע משנאת זרים. אסור לקבל מקרי אלימות נגד דיפלומטים, או כל אזרח אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר