"ידעה ולא דיווחה"

אם המחבל מהפיגוע בברקן הורשעה בסיוע לרצח

אמו של המחבל מהפיגוע האכזרי בברקן שם נרצחו בדם קר אמה לתינוק קטן וזיו חג'בי, הורשעה בסיוע לרצח בכך שידעה על כוונתיו של בנה ללכת לבצע פיגוע, ולא מנעה ממנו (בארץ)

הנרצחים הי"ד על רקע החיפושים אחר המחבל (צילום: דו"צ ובאדיבות המשפחות)

היום (חמישי), דן בית המשפט הצבאי, בסאלם בגין וופא נעאלווה, אמו של המחבל אשרף - מהפיגוע בברקן, בגין כך שידעה על כוונת בנה לבצע פיגוע ולא עשתה כלום בכדי למנוע את הפיגוע, ובכך היא שותפה לפשע.

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט, אשרף המחבל הזהיר את אמו שבוע לפני הפיגוע כי הצבא יגיעו לסרוק את הבית, ולכן כדאי שהיא תפנה מראש את כל החפצים היקרים שיש לה בבית, למרות המידע וההבנה כי הוא הולך לבצע פיגוע היא לא דיווחה על כך לאיש.

בהחלטה נכתב, כי "ערך חיי אדם גובר במקרה כזה על קשרי המשפחה, מעשיה של הנאשמת אשר הזהירה את בנה ודווחה לאב לא היה להם כוח ממשי למנוע ממי שנחוש לאבד את חייו תוך כדי פגיעה בישראליים ומחזיק בידו נשק מלבצע את זממו".

"בנוסף, וופא לא ביקשה מהאב לקחת את נשקו של הבן או לדווח עליו, ולא בדקה עימו מה עשה בעניין.. לא היה במעשיה משהו סביר כדי למנוע את ההוצאה לפועל של מזימת בנה, ועל כן יש להרשיעה בעבירה המיוחסת לה".

לדיון הגיעו גם עורך הדין מ"חוננו" חיים בלייכר, שמייצג את משפחות הנרצחים וגם אביה של הנרצחת, רפי לבנגורנד.

אביה של הנרצחת באדיבות ארגון חוננו

עו"ד חיים בלייכר מסר: "בית המשפט הרשיע את אם המחבל מעל ומעבר לכל ספק שידעה שהמחבל תכנן לבצע פיגוע, והתאמן לזה. היא לא עשתה מה שמוטל עליה בשביל לעצור את זה, וגם כשהיא אמרה לו לא לבצע את הפיגוע זה נבע מתוך פחד על הבית שלה. המשפחה שגידלו את המחבל הם חלק מהסיפור הזה".

"הם לא מצטערים על מה שקרה, כי לא אכפת להם במות יהודים נדרוש החמרה של הענישה וגם נגיש בע"ה תחשיבי נזק בדרישה לחייב את האמא בתשלום פיצויים בגין מעשיה."

כזכור, קים לבנגרונד יחזקאל, בת 28, אם לפעוט בן שנה וארבעה חודשים וזיו חג'בי הי"ד מראשון לציון, הם הנרצחים בפיגוע הירי באזור התעשייה בברקן שבשומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר