רב בכיר ב'אגודה':

"אין סיכוי ש'המועצת' של 'אגודה' תסכים ל'מתווה הגיוס'"

רב בכיר ב'אגודת ישראל', המעורה ב'חוק הגיוס', אומר בשיחה בלעדית עם 'כיכר השבת' כי לא הושגו הסכמות על 'מתווה הגיוס' ומסביר מדוע אין היתכנות ש'המועצת החסידית' תסכים למתווה (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חלק מחברי 'המועצת החסידית' (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אין סיכוי שחברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' יתנו את הסכמתם ל'מתווה הגיוס' שהוגש לליכוד", כך מבהיר בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת", רב בכיר ב'אגודת ישראל', המעורה היטב ב'חוק הגיוס'.

לדברי הרב החסידי, ההתנגדות הצפויה היא בגלל הסעיף הקובע סנקציות כלכליות על הישיבות, במקרה של אי עמידה ביעדים. "משמעות הדבר", הוא מסביר, "שהישיבות הקדושות תהיינה אחראיות, מבחינת החוק, על אספקת היעדים לצבא, דבר שהוא בלתי אפשרי להסכמה מבחינת האדמו"רים חברי המועצג"ת".

כזכור, דווח כי סיעת הליכוד הציעה לשנות את חוק הגיוס באופן שיבוטל מנגנון פקיעת החוק במקרה של אי עמידה ביעדים, כמו כן תינתן אפשרות לממשלה לשנות את מספר היעד, וכן תחוקק פסקת ההתגברות שתמנע מבג"ץ את האפשרות לבטל את החוק.

אלא שבנתיים מתברר שהמבוי הסתום אליו נקלע המו"מ בנושא חוק הגיוס מסובך עוד יותר, כאשר אותו דמות רבנית בכירה ב'אגודת ישראל', שכאמור, מעורה היטב בנעשה ב'חוק הגיוס', אומר כי אין היתכנות לקבל הסכמה ממועצג"ת למתווה האמור, "היות והסיבות העיקריות שהובילו את כ"ק האדמו"רים חברי מועצג"ת להתנגד לחוק לפני כחצי שנה - עדיין עומדים בעינם".

לדבריו, "ליבת הנושא היא העובדה שהישיבות הן אלו שצריכות לשאת בעונש על אי עמידה ביעדים ומשמעות הדבר שהישיבות הן אלו שצריכות לדאוג לאספקת יעדי הגיוס".

הרב החסידי, שכבר פועל שנים בנושא הגיוס, הוסיף ואמר ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שבסיטואציה הפוליטית הנוכחית, בה ראש הממשלה זקוק לחרדים להקמת קואליציה, והסיעות החרדיות מונות יחד 16 מנדטים, הן לא יוכלו להתעקש על דרישה כה מתבקשת. אילו היו לליברמן 16 מנדטים ולנו 5 - האם הוא היה מעלה בדעתו להתפשר על משהו?!".

לדבריו, הסיעות החרדיות צריכות לדרוש במסגרת ההסכם הקואליציוני את ביטולו המוחלט של מתווה היעדים, וחזרה לימי חוק טל. "אם יש הזדמנות לחוקק את פסקת ההתגברות והליכוד גם הוא רוצה בזה, מדוע לא נוכל לתקן את המצב לגמרי? זה דבר שלא היה אפשרי בממשלה הקודמת", הוא אומר לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר