תסיסה ב'אגודה'

פרוש: "ליצמן לא שומע לי". הנציגים: "מתעלמים מאיתנו"

מתיחות בעקבות מכתב ששיגרו 15 ראשי קהילות מרכזיות בציבור החסידי לח"כים של 'אגודה, בו הם מבקשים להפגש בדחיפות על גיבוש ההסכם הקואליציוני והצרכים של הקהילות החסידיות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

סוער באגודת ישראל: המתיחות פרצה בעקבות מכתב אותו שיגרו 15 ראשי קהילות מרכזיות בציבור החסידי לחברי הכנסת של אגודת ישראל, בו הם מבקשים להפגש בדחיפות בנושא גיבוש ההסכם הקואליציוני והצרכים של הציבור החרדי והקהילות החסידויות.

לטענתם חלפו כשבועיים מאז שהמכתב נשלח, כאשר במהלכם הם פונים לעוזרי החכ"ים, אך אלה מצידם בחרו להתעלם באופן שערורייתי.

ל'כיכר השבת' הגיעו הדלפות מתוך קבוצה פנימית ב'אגודת ישראל', שם זעמו סגני ראשי ערים נציגים ברשויות המקומיות על התנהלות חברי הכנסת.

במכתב ששיגר שמעון גולדברג חבר מועצת העיר בית שמש למועצת הקהילות, הוא מלין על זלזול של חכ"י אגודת ישראל:

"כאחד מתוך 15 ראשי קהילות וכאחד מתוך 30 נציגי ציבור מאגודת ישראל שחתמו על מכתב לחברי הכנסת מאגודת ישראל בפנייה שייפגשו איתנו, אני מאוד פגוע!"

עברו רק מספר שבועות מאז הבחירות ואנחנו נציגי הקהילות כבר לא שווים פגישה או תגובה? ועוד הגדילו כאלה לעשות ומותחים ביקורת על עצם הבקשה?"

רק לפני מספר חודשים שברנו את הראש איך לחבר את הקהילות לאגודת ישראל, רק לפני מספר שבועות עבדנו קשה להוציא אנשים מהבתים".

באירוע הסיכום נתגאה בגרפים ובנתוני ההצבעה של הקהילות, אהייה שם בעזרת השם להסתכל להם בעיניים. צר לי, אבל במקום שאין אנשים השתדל להיות איש".

בתגובה למכתב של גולדברג, כתב פרץ אברמוביץ ח"מ בני ברק ומנכ"ל מוסדות ערלוי:

"אני מתחבר לכל מילה של חברי שמעון גולדברג גם אני חתמתי על המכתב ואף פניתי לעוזרי החכי"ם לקבל פגישה אך לא זכיתי לשום התיחסות. כנראה כשיצטרכו אותנו בערב בחירות לנהל את מטה הקהילות ולחבר חזרה את הקהילות שהרגישו ממורמרים בגלל אותו יחס שאנחנו מקבלים היום יזכרו במספר טלפון שלנו. מקוה שמשהו למעלה שם יבין שהזיכרון של הציבור לא כל כך קצר כמו שחושבים".

ביום רביעי, כינס סגן השר פרוש, את המנהלים החתומים על המכתב ושמע את בקשתם, הפגישה הייתה טעונה, כאשר הם טוענים שהצרכים של הציבור החרדי בכלל והקהילות החסידיות בפרט, אינם באים לידי ביטוי בהסכמים הקואליציונים ובדרישות של יהדות התורה.

כדוגמא הם הביאו את הדרישה לקחת את משרד הבריאות, כאשר ישנם תיקים שהציבור החרדי יכול להיעזר בהם הרבה יותר, כמו שיכון, רווחה, פנים, דתות, כאשר ההתעקשות דווקא על הבריאות אינה מובנת ומיותרת.

"ישנה חשיבות רבה למשרדי ממשלה השונים והבקשות שלנו להכניס להסכם את צרכי הציבור והקהילות, ההתעלמות של חברי הכנסת אחרי שעבדנו כ"כ קשה בבחירות אינה ראויה ומאוד פוגעת", הם טענו.

דברים ברוח הדברים האלה אמר ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר', "אני מקנא בש"ס, השר דרעי לוקח תיקים ותפקידים שכל מנהל מוסד וחבר מועצה צריך ויכול לעזור לציבור ואילו יהדות התורה לוקחת תפקידים כמו בריאות שלא משפיע בכלל על המגזר החרדי ולא משפיע באופן ישיר כמו הפנים, הדתות והפריפריה".

סגן השר פרוש ענה לחברים שהוא פנה כמה וכמה פעמים ליעקב ליצמן, גם בנושא התיקים, שיש לעמוד על כך שיהדות התורה תקבל את המגיע לה ותנהל מו"מ קשוח לטובת הציבור החרדי.

כך גם, הוא הציע לליצמן לקחת את תיק השיכון, נושא שהוא קריטי וחשוב עבור הציבור החרדי ולעשות בו מהפכות כמו שהוא יודע.

לטענת פרוש, לצערו ליצמן בחר לא להתייחס לבקשותיו אלה, וישנם דברים שחובה לעשות בהדיברות והקשבה, כך שהוא שמח שמנהלי המוסדות שלחו את המכתב לחברי הכנסת של אגודת ישראל.

סגן השר פרוש סיכם: "אני דעתן, גם ליצמן דעתן, חשבתי שאם הוא לא השתכנע ממני אולי הוא ישתכנע מראשי קהילות, זה הכי לגיטימי שיש דיאלוג ושומעים עוד דיעות, וחבל שזה לא מתממש".

בתגובה לשורת הטענות, אומרים גורמים מ'אגודת ישראל' ל'כיכר השבת': "מדובר בטענות תלושות מהמציאות וכנראה שמקורן במחלוקות שונות שבין חלקים מסויימים באגודה לדגל וש"ס".

לדבריו, ח"כי אגו״י לא קיבלו בקשה לפגישה מטעם מועצת הקהילות אלא התקבל מכתב ממספר נציגי חסידויות שבעצם דורשים תפקיד מכובד לר’ מאיר פרוש. זכותם לדאוג לפרוש וזה מגיע לו בצדק. אך מעולם לא התקיימו פגישות ב'אגודה' על תפקידים ממשלתיים עם מנהלי מוסדות. אף אחד לא מנשל איש והמו"מ עם הליכוד מנוהל יחד באינטרס משותף לקבל כמה שיותר תפקידים.

לדברי הגורם, "יש הסכמים ויש גדולי ישראל ושם נחתכים התפקידים וכך יהיה גם הפעם".

עוד הוסיף: "הטענות על פגיעה במועצת הקהילות לא מתקבלות על הדעת ואף גם חצופות. שכן מועצת הקהילות כאמור לא ביקשה כל פגישה עם הח"כים. מועצת הקהילות הוקמה באג"וי בשל העובדה כי חלקים באג"וי נכשלו בדרכם לגבש את החסידויות ולצערנו חלק מהקהילות זנחו את המפלגה ולא הצביעו בבחירות, בירושלים וכו' ולכן הוקם גוף חדש שיאגד את כולם מחדש יחדיו. לבוא כעת ולטעון בשם הגוף החדש הזה שסירבו לפגישה על תפקידים זה עיוות מהמציאות".

הגורמים מציינים עוד כי בישיבות פנימיות באגודת ישראל מתחו מספר ח"כים ביקורת קשה על כך שמכתב בקשה לפגישה דחופה התקבל ממספר מנהלי מוסדות רק בנושא תפקידים ולא בנושאי יהדות ותורה.

"אין לכך צורה וכבוד", אומר הגורם ומוסיף: "לריב על תפקידים ולזנוח את עיקרי היסודות עליהן המפלגה נלחמת. אולי נשנה שם המפלגה ליהדות התורה והתפקידים. אמרו בכאב מהול בציניות קלה".

עוד אמרו הגורמים כי "יש חלקים במפלגה שנבנו בעבר ממחלוקות ופילוגים. כשהן הסתיימו הרגישו פחותים והשפעתם נפגמה. כעת אולי מנסים עסקנים אלו לעורר שוב מחלוקות ולקלקל את אוירת השלום באגודה בקרב כלל הציבור, כדי לחזור למקום הנרדפים והפגועים וכך לנסות לקבל כוח בקרב כמה קהילות כביכול דואגים להם".

לסיום ציינו הגורמים כי "אחד מהסיבות המרכזיות לאי קיום פגישות שביקשו, הוא מסרים בוטים שהתקבלו לראשי אגו"י באמצעות התקשורת הפתוחה ובידי עסקנים ש”אם לא יקבלו תפקידים מכובדים יהיו בעיות בשבת ובגיוס”, זו שפה שלא משתמשים בה אצלנו וכך לא ננהג. לא נוכל להתנהל תחת איומים שכאלה וכי קדשי ישראל אינם נמצאים במו"מ על תפקידים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר