מכת אנטישמיות

פעם שנייה השבוע: אותו ה'בית חב"ד' הוצת

בבית חב"ד בארלינגטון שבמסצ'וסטס, פרצה שריפה במוצ"ש כאשר החשד שמדובר בהצתה זדונית; אמש שוב נאלץ השליח להזעיק מכבי אש • ובבית חב"ד סמוך - הצתה נוספת (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שוטרים בשיחה עם שליח חב"ד בזירה (צילום: Arlington WickedLocal, James Jesson)

אנטישמיות בארה"ב: שריפה פרצה, בפעם השנייה השבוע, בבית חב"ד במדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית, והחשש הוא כי מדובר בהתנכלות זדונית על רקע אנטישמי. בית חב"ד סמוך, הוצת אף הוא.

מדובר בבית חב"ד בעיר ארלינגטון. הפעילות נעשית מתוך המבנה המשמש גם כביתם של השליח, רעייתו ושלושת ילדיהם.

במוצאי השבת האחרונה, בסביבות השעה 23.00 כאשר המשפחה כבר נמה את שנתה, הופעלה אזעקת האש בבית ובני הבית התעוררו, ברחו מן הבית והתמקמו במכוניתם.

הכבאים שהגיעו אל הבית מצאו שריפה קטנה המלחכת את אחד הקירות. הם השתלטו במהרה על הלהבות ונותר רק נזק קל בצידו החיצוני של הבית. חוקר שריפות שהגיע למקום העלה את החשד שמדובר בהצתה זדונית.

אלא שהלילה (חמישי) חזרה הסצנה על עצמה: בסביבות השעה 21.00 בערב הוזעקו כוחות הכיבוי אל הבית, בשל שריפה נוספת. גם כאן הצליחו מכבי האש לעצור במהרה את הדליקה - וחוקרי השריפות בודקים את סיבת השריפה.

לפי דיווח באתר החדשות המקומי Arlington WickedLocal, השליח דיווח למשטרה כי למרות שקל לאתר את בית חב"ד מאחר ופרטיו זמינים באינטרנט לכל דורש, הרי שהוא לא נתקל בכל איום או פעילות חשודה בסביבה.

אם לא די בשתי הצתות אלו, שריפה שהתרחשה הלילה (חמישי) בבית חב"ד סמוך - באזור נידהאם, מתברר שהיתה גם היא תוצאה של התנכלות. בית חב"ד זה מנוהל בידי השליח ר' מנדי קרינסקי ורעייתו.

בפוסט שכתבו הבוקר (שישי) בפייסבוק, מספר ר' מנדי כי "ביתי, בית חב"ד שלי, בית חב"ד ובית הכנסת והבית שלכם, הוצת במכוון הלילה. זה מטריד מאד. החוקרים יגיעו הנה הבוקר, עם העיתונאים.

"מישהו שם רוצה להזיק לנו, רק כי אנחנו קיימים, וזה מפחיד. תעשו מצווה היום, כדי להביא עוד אור אל העולם!".

יצויין שבמדינת מסצ'וסטס אין אוכלוסייה יהודית גדולה, וגם הבירה בוסטון מתרוקנת מקהילותיה היהודיות, אך בתי חב"ד שם משרתים בעיקר סטודנטים יהודים הלומדים באוניברסיטאות המקומיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר