בחירות באוסטרליה

הבטיח לבטל את ההכרה בירושלים - והפסיד

למרות שפיגרה בסקרים, זכתה הממשלה השמרנית בניצחון מפתיע בבחירות. "תמיד האמנתי בניסים", אמר ראש הממשלה סקוט מוריסון בתגובה ראשונה לאחר הניצחון (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

הסקרים חזו ניצחון גדול למפלגת הלייבור, אך ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון מהמפלגה הליברלית - ניצח בפועל, יחד עם הקואליציה השמרנית שלו.

בתגובה ראשונה אמר מוריסון: "תמיד האמנתי בניסים!". הוא הוסיף, "לא מדובר בניצחון אישי לי, או אפילו למפלגה הליברלית, הניצחון שלנו הערב הוא עבור כל האזרחים האוסטרלים המצפים שממשלתם תשים אותם במרכז".

בלייבור, שהובילה בפער משמעותי בכל הסקרים שקדמו לבחירות, מיהרו להודות בתבוסה. יו"ר המפלגה, ביל שורטן, אמר כי: "על אף התקוות הרבות שהיו לנו ועל אף שרוב הקולות עדיין לא נספרו, ברור כי הלייבור לא תרכיב את הממשלה הבאה".

התוצאות הסופיות עדיין לא נמסרו, אך לפי ספירת רוב הקולות, הסיכוי לשינוי - נמוך. יתירה מכך, קיים סיכוי כי מוריסון יצליח להרכיב קואליציה ברוב גדול יותר, מאשר היה לפני הבחירות.

מפלגת הלייבור, שהפסידה בבחירות, הבטיחה בין היתר לבטל את ההכרה האוסטרלית במערב ירושלים כבירת מדינת ישראל.

"אנחנו תומכים בתפיסה הרווחת של הקהילה הבינלאומית, לפיה עתיד ירושלים צריך להיות מוכרע על ידי הצדדים, כחלק מהסדר שלום ביניהם. לכן, המפלגה אינה תומכת בהכרה חד צדדית בירושלים כבירת ישראל, ואם תהיה המפלגה הגדולה בממשלה היא תבטל את ההחלטה הזו", אמרו בתקופת הבחירות.

הדברים נאמרו לאחר שראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הכיר בשנה החולפת במערב ירושלים כבירת ישראל והודיע כי הוא שוקל בחיוב את האפשרות של מעבר השגרירות האוסטרלית בישראל לירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר