הערעור נדחה

היהודי הנאשם בהריגת הפלסטינית - שוחרר

בית משפט העליון דחה את ערר המדינה והורה על שחרור הקטין הנאשם בידוי האבן לעבר עאישה א-ראבי למעצר בית, בשל חוות הדעת כי לא ניתן לקבוע שהוא הרג אותה (משפט)

הפגנה נגד חקירת יהודים בחשד לטרור, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה הבוקר (ראשון) את ערעור המדינה והורה לשחרר את הקטין הנאשם בהריגת הפלסטינית עאישה א-ראבי למעצר בית.

השופט הסביר, "מעצרו של קטין מאחורי סורג ובריח עד לסיום משפטו איננו מתאפשר אלא כמוצא אחרון ובאין אפשרות אחרת להבטיח את שלום הציבור ואת תקינותו של ההליך הפלילי".

לדבריו, "לצד הזדהות עם קורבנות הפשע הנורא, רגשות ומחשבות אלה מזינים את הדרישה לעשייה מיידית של צדק ולמיצוי-דין מהיר והחלטי עם שונא-האדם שביצע את המעשה הנפשע. מעשה זה לא רק הפר את דיני העונשין: הוא סדק את יסוד קיומנו כחברה מוסרית. משכך, חובה עלינו לתקן את הסדק; והתיקון הדרוש לא ייעשה עד אשר יינתן פסק דין שירשיע ויעניש את העבריין ועל ידי כך יאמר לקורבנות המעשה הנפשע – בשם החברה כולה – כי זעקתם היא זעקתנו".

"ברם, צדק מהיר הוא דבר והיפוכו. הנאשם טוען כי היד הנפשעת שזרקה את האבן על כלי הרכב בו נסעה המנוחה איננה שייכת לו. לנוכח כפירה זו בעובדות כתב-האישום וחזקת החפות, לה זכאי הנאשם, מערכת המשפט חייבת לקיים הליך משפטי".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את הקטין יחד עם עו"ד אריאל עטרי בירך על ההחלטה. "בימ"ש העליון דחה את ערר המדינה והורה על שחרורו של הקטין. אנחנו מברכים על ההחלטה, בימ"ש העליון מקבל את עמדת ההגנה תוך שהוא מעביר מסר לפרקליטות - ולפיו קיימת לנאשם חזקת החפות. אנו מברכים על החלטת בימ"ש כאמור, וכעת אנו ננהל את משפטו של הקטין עד לזיכוייו המוחלט מהאשמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר