חשיפת 'כיכר'

'הפלג הירושלמי' יוצא למלחמה נגד חוק הגיוס

בעקבות דבריו של הגרב"ש דויטש על הסכנה בחוק הגיוס המתגבש במסגרת המו"מ הקואליציוני, ערכו ב'פלג הירושלמי' כינוס מחאה ראשון: "צריך להתכונן למלחמה". תיעוד (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכינוס, אמש (צילום: משה בלוי)

בני 'הפלג הירושלמי' התכנסו אמש (מוצאי שבת) באולמי תמיר בירושלים, במעמד מחאה - ראשון מתוך סדרת כינוסים שמתוכננים על-ידי 'הפלג', כנגד המשא ומתן הקואליציוני המתקיים בענין חוק הגיוס, והפשרות המסתמנות בו. בכינוס השתתפו בכירי רבני הפלג, ועשרות רבנים ומרביצי תורה.

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'כיכר השבת' כי הגרב"ש דויטש, קרא לערוך כינוסים ועצרות כנגד החוק, ולהשמיע את דבר ההתנגדות העזה לכל חוק שיכלול בתוכו הסכמה של יעדים ומכסות.

במהלך הכינוס, הכריז הגרב"ש דויטש שאין שום מנוס מלבד לצאת במלחמה גלויה כנגד כל ניסיון חקיקה בענין, וצטט מדברי מרן הגר"א קוטלר זצוק"ל לראשי השלטון, שבמלחמה על הדת - אנו ננצח.

בדבריו, קרא לקיים ביום שני הקרוב, שהוא תענית בה"ב, לקיים תענית לכה"פ חצי יום, כשהוא עצמו מתכוון לצום גם כן. בעקבות כך, בבתי הכנסת של 'הפלג הירושלמי' יערכו מנייני מנחה עם קריאת 'ויחל', בזעקה לביטולה של "גזירת הגיוס".

הגרב"ש דויטש, אמר בדבריו: "אני קורא לראשי השלטון: אנו לא רוצים במלחמה, אבל אם תכפו עלינו מלחמה אנו נצא ונלחם!!! ואתם יודעים שאנו ננצח!!!! צריך להכין את הציבור שאנו לפני מלחמה, צריכים להתכונן למלחמה גלויה וגדולה נגד מה שהם מתכננים בגיוס ובחינוך...

"רק עיוור לא רואה מה התוכנית שלהם, וכמה שזה הצליח שחרדים וראשי ישיבות כבר מסכימים לחלק, למחצה לשליש ולרביע, שכבר התקררו עד כדי כך שמסכימים לתת חלק, להתפשר על מספרים וכו'. כל מה שנבנה בחמישים השנים האחרונות בידי גדולי התורה, בסכמה קיומית!!!!

"קטונתי מלקרוא, אני מקבל עלי תענית ביום ב', שני בתרא, צריך להבין הסכנה לכל עולם התורה מוחשית מאד".

כמו"כ חיזק הגרב"ש את ידי בני הישיבות העומדים בחזית המערכה ולא מתייצבים בלשכות הגיוס, אשר הוא סיוע ושיתוף פעולה מלא עם החוק, ואי ההתייצבות היא העומדת למולם שלא יצליחו במזימתם.

כמו"כ נשא דברים הגאון רבי זבולון שוב, ראש ישיבת 'דברי אמת', בענין חיוב ההתבדלות מפני הרוחות הרעות, וברוממות ובגדלות התורה הקדושה ולומדיה.

דברי סיום נשא הגאון רבי עופר שמאי היימן, מגדולי תלמידי ראש הישיבה הגר"ש אוירבך רבה של קהילת בני התורה באחיסמך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר