סערת חילולי השבת

תיעוד נדיר: כך התבטא מרן הגר"ח קנייבסקי לפני 20 שנה

ימים ספורים לאחר הוראתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי להתכנס לעצרות תפילה כדי למחות על חילולי השבת ההמוניים סביב האירוויזיון, נחשף תיעוד עתיק מדבריו בענין • צפו בתיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
צפו בתיעוד הנדיר (באדיבות קו 'דרך אמונה')

על רקע הסערה סביב חילולי השבת באירוע האירוויזיון, חושף 'כיכר השבת' תיעוד ווידאו נדיר, ורלוונטי מתמיד, של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, בו מתבטא בחריפות על היבט חמור נוסף של חילול שבת.

היה זה לפני כ-20 שנה,כאשר ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, הנחשב לאחד ממקורבי הגר"ח, הגיע למעונו זמן קצר לאחר שהחל את תפקידו כראש המועצה המקומית של העיר הליטאית הצעירה.

גוטרמן ביקש לקבל את עצתו של מרן שר התורה באשר להפעלת 'גנרטור שבת' במודיעין עילית, וזה נראה כשהוא פוסק לו בנחרצות: "חילול ה' הוא עבירה חמורה, ששקולה כנגד כל עבירות חמורות שבתורה", כשכוונתו לפסק דודו מרן החזון איש זצוק"ל על חילול השם שבשימוש בחשמל המיוצר בשבת בידי יהודים.

הגר"ח מוסיף: "חילול ה' זה עבירה הכי גדולה, שאין עליה כפרה", וממשיך ומצטט את מסקנת הגמרא במסכת יומא לפיה מדובר בעבירה החמורה מכולן, "אפילו יותר מג' עבירות החמורות; עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים".

"כשאנשים מראים שלא איפת להם שיהודים עובדים בשבת, זה מוריד קטרוג גדול על עם ישראל", סיים מרן את דבריו.

תיעוד זה נחשף כאמור כעת, לאחר ההתכנסות לעצרות תפילה בסוף השבוע, בהוראתו של מרן שר התורה, על מנת למחות על חילולי השבת ההמוניים סביב אירוע האירוויזיון שנערך אמש (מוצ"ש).

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר