תפנית מפתיעה • האזינו

הגאון רבי יגאל רוזן: "חוק הגיוס לא רע; ליצמן מת על החוק"

"כשהאדמו"ר אמר לליצמן נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל"; התבטא הגאון רבי יגאל רוזן, חבר ועדת הרבנים העוסק בחוק הגיוס (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
באדיבות וואלה NEWS (תמונה: בעריש פילמר ובאדיבות המצלם)

הגאון רבי יגאל רוזן, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' ומי שעוסק בחוק הגיוס התבטא כי החוק המוצע אינו רע לציבור החרדי וכי גם יו"ר 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן 'מת על החוק'.

בהקלטה שחשף העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה' התבטא הגר"י רוזן: "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

מת על החוק. ליצמן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

באשר לחוק עצמו טוען הגר"י כי יש צורך בביצוע שינויים: "בשינויים מסוימים, ברור שצריכים שינויים מסוימים, החוק הזה לא גרוע לנו. בודאי שהוא לא ׳טוב׳ אף אחד לא בא ואומר שהוא טוב, אבל אין שום סיבה בעולם לדחות אותו, חד משמעית".

"מה יש כן", הוסיף רבי יגאל אוזן: "בוא אגיד לך מה יש כן, יש ככה; יש יעדים, תיכף נגיע לזה איך ממלאים את היעדים, אבל יש יעדים. והיה ולא עומדים ביעדים אז באחוז כזה או כזה, יפחיתו כסף לישיבות. השאלה באמת אם אין אלטרנטיבה אחרת אם אין משהו חילופי?".

ח"כי 'דגל' (צילום: שלומי כהן)

לדבריו: "עכשיו בוא נראה מה האלטרנטיבה. האלטרנטיבה היא שדוחים את החוק, ותוך זמן הכי קצר כולנו עריקים, ואז יש שתי תוצאות. תוצאה ראשונה: בג"צ מורה להפסיק את התקציבים לכל הישיבות, אתה מוכן לקחת אחריות על כזה דבר?! ב. נכון, כולם יהיו עריקים - ולא יבואו מחר משאיות לישיבת אור ישראל כדי לקחת את כולם לצבא, אבל כשיתפסו את אותם עריקים ינהגו בהם בכל חומר הדין וכולי וכולי לא משנה.

"המדינה היא מדינת חוק, אין אף מדינת חוק שתבוא ותאמר אני לא מבצעת את החוק. הם יכולים להעלים עין אבל לא יכולים להתעלם כשנופל להם ביד. זה אחריות עצומה. אני לא מכיר בן אדם שהוא ברמה שיש לו כתפיים לקחת אחריות על כזה דבר".

המועצת החסידית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

באשר לעמידה ביעדים הסביר הרב רוזן כי: "יש נתון שאותו לא יודעים, ה-3,100 שצריכים להתגייס כדי למלאות את היעדים, מאיפה הם יבואו? השלושת אלפים האלו זה מגיע מכאלה שלומדים בישיבות ולא מצליחים, אין להם שם מה לעשות והם הולכים לצבא, אנחנו מכירים כאלו.

"בדרך כלל הסוג האלו שהם על גבול הנשירה או ממשפחות קשות יום וכאלה דברים - הם הולכים במאה אחוז לצבא, במאה אחוז הם הולכים. יש לי רשימה מה נקרא חרדים, אתה תמות מזה. חב״ד, זה נקרא חרדים, זה בסדר..".

הגר"י רוזן התייחס להתנגדות של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ואמר: "אתה יודע שבזה של המועצת של הרב׳ס, היה רק רב׳ה אחד שלמד את החוק כמו שצריך, זה הרב'ה מסדיגורה, הוא לקח עורך דין, הוא למד את זה כמו שצריך. הוא היה היחידי והוא היה בעד. כל האחרים לא יודעים בכלל מה כתוב שם, לא יודעים מה כתוב שם".

באשר לעמדתו של סגן השר יעק בליצמן התבטא הגר"י רוזן: "הגערר רב'ה אף אחד לא מבין מה קרה לו. אני יספר לך סוד, אבל סוד סוד; ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לגערר רב'ה והגערר רב'ה אמר לו נגד החוק הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שהוא לא הלך להתפלל בשטיבל שלו. הוא היה בהלם מוחלט.

איווט ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ הוא חייב להציג את זה אחרת, אבל ליצמן תומך מובהק, תומך מובהק בחוק. לכן כל הפרשנויות האחרות הם שטויות והבלים, אני אומר את זה מידיעה ממקור הכי הכי ראשוני שיכול להיות, הכי הכי. לא ברור לא ברור לא ברור לא ברור".

באשר לטענה שתלמידי ישיבות מתגייסים הוסיך הגר"י רוזן: "ענה שבחורים הולכים לצבא, מישהו יכול להתווכח על זה. אין אף בחור ישיבה שהולך לצבא, איזה בחור הולך? אף אחד לא הולך זה בלוף הכי גדול.

"אני לא מכיר אתה לא מכיר אין אף אחד שמכיר. מי שהולך לצבא זה או אצל החסידים או כמו שאמרתי לך קודם מכל המקומות האלו, הם מספקים את המספרים של היעדים. אין בחורים שעוזבים ישיבות והולכים זה שקר וכזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר