אאא

תשאלו כל רץ חובבני מהו הדבר החשוב ביותר להתמקד בו בזמן ריצה והוא יענה שלהישאר יציב וזקוף. זה אומר: לא לשמוט את הכתפיים, לא לגרור את הרגליים וכמובן שלא לשלב את הידיים. קל לומר, קשה מאד ליישם, במיוחד כשאתם נמצאים כבר בסוף הדרך, להוטים לסיים ורק מזכירים לעצמכם לנשום.

לספורטאי האולימפי, מב קפלזיגי, יש פתרון מפתיע לעניין: "זו הסיבה שאני תמיד מרכיב משקפי שמש! הם מכריחים אותי לשמור על יציבות הראש שלי, אחרת הם פשוט מחליקים מיד מהאף. אני רץ עם משקפי שמש מאז התיכון", הוא אומר.

העצה העל-פשוטה הזאת היתה נשמעת כל כך ברורה ועדיין, נודה שמדובר במשהו שמעולם לא חשבנו עליו. אבל אם זה עובד לאיש שזכה במדליית כסף באולימפיאדת הקיץ בשנת 2004 לריצה מרתון, חצה ראשון את קו הסיום במרתון ניו יורק בשנת 2009 ובמרתון בוסטון בשנת 2014 וכבר ידוע שמשלים 42 קילומטרים בתוך שעתיים, שמונה דקות ו-37 שניות, אז זו בהחלט עצה ששווה לנסות.

אנו חייבים להודות שהטיפ של קפליזיגי שינה עבורנו את כללי המשחק. שמנו לב כי לשמירה על הראש שלנו לגמרי זקוף יש למעשה אפקט דומינו על שאר הגוף. גבנו התיישר, כתפינו השתחררו וזרועותינו התארכו. ועכשיו, ריצות ארוכות ובכלל הפכו להיות הרבה יותר קלות עבורנו.

אתם לא צריכים להיות מרתוניסטים מקצועיים כדי לנצל את העצה של קפליזיגי. למעשה, זה כלי די טוב לרצים חדשים כיון שהוא יכול לעזור להם לשמור על יציבה נכונה. זה כנראה לא יהפוך אתכם באחת לרצים ששמם הולך לפניהם, אבל זה יגרום להליכות הבוקר שלכם להרגיש הרבה יותר טוב.