קריאה משותפת

הרבנים: להימנע מהדלקת מדורות במקומות סכנה

הרבנים הראשיים הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו פרסמו קריאה משותפת לציבור להישמע להוראות מערך הכיבוי בל"ג בעומר ולהימנע מהדלקה במקומות סכנה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והגר"ד לאו (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

הרבנים הראשיים לישראל הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו פרסמו הבוקר (שלישי) 'קול קורא' להיזהר בעת הדלקת מדורות ל"ג בעומר ולציית להוראות כוחות הכיבוי וההצלה.

לדברי הרבנים הראשיים: "חובה עלינו לנהוג תוך שמירה על הלכות התורה הקדושה, ובראשם "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", כאשר יש לציית להוראות כוחות ההצלה ולהימנע מהדלקת מדורות במקומות סכנה. להקפיד על האיסור החמור בשימוש בחומרי בעירה מסוכנים אשר יכולים לסכן את חיי הציבור המשתתף בהדלקות הרבות".

בנוסף מתריעים הרבנים הראשיים כי השנה לאור החום הרב הצפוי להיות ביום ל"ג בעומר יש לנקוט בשמירה יתירה בכל הנוגע לגודל המדורות ומיקומן.

לדבריהם: "השנה באופן מיוחד, לפי התחזית אמור להיות חום גדול, ובמזג אויר כזה החששות רבים יותר. ראוי למעט במספר המדורות ובגודלן. אין כל צורך להעמיד מדורות גדולות שיש בהן סכנה, ועדיף להתלכד סביב מדורות מועטות. יש לזכור שהמדורה אינה תכלית היום, אלא הרעיון הוא להגביר את הדבקות בתורת הרשב"י".

בסיום מכתבם המשותף מתייחסים הרבנים הראשיים גם לנושא הגזל והשחתת עצי פרי ונוי המתרחשים בעת איסוף עצי בעירה לצורך הדלקת המדורות: "יש להקפיד על איסור "גזל", כאשר ישנם הקוטפים עצים משדות פרטיים בניגוד להלכה.

"כמו כן, יש איסור גמור להשחית אילנות טובים ולגדוע עצי פרי ונוי, כאשר על פי פוסקי ההלכה יש בזה משום "בל תשחית", וכפי שהתורה מחייבת אותנו יש ליתן את הדעת על נזקים סביבתיים אשר עלולים להיגרם כתוצאה מההדלקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר