הובאו למנוחת עולמים

עצמות מתקופת בית המקדש השני הובאו לקבורה מחודשת בכפר אדומים

מאות עצמות של יהודים שחיו לפני כ-2,000 שנה ביריחו, נקברו בית העלמין בכפר אדומים. זאת לאחר שעצמות רבות הוצאו מקבריהם, הושחתו ופוזרו ברחבי האתר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מתפ״ש)

היום (שלישי), הובאו מאות עצמות של יהודים שחיו לפני כ-2,000 שנה בעיר העתיקה ביריחו, לקבורה בית העלמין בכפר אדומים. בטקס מרגש שאורגן על ידי קצין מטה ארכיאולוגיה וקצין מטה דתות במנהל האזרחי יחד עם המועצה האזורית מטה בנימין.

צעד זה התבצע לאחר שעצמות רבות הוצאו מקבריהם, הושחתו ופוזרו ברחבי האתר לפני מספר שבועות. הפגיעה בקברים נגרמה בעקבות חפירה בלתי חוקית שנעשתה בשטח.

בית הקברות הקדום של העיר היהודית ביריחו פעל לפני כ-2,000 שנים בתקופת בית המקדש השני, ומשקף את המציאות ההיסטורית של העיר יריחו וסביבתה מהמאה הראשונה לפניה״ס ועד לימי המרד הגדול במאה הראשונה לספירה. בית הקברות, מכיל מאות קברים של אנשי העיר המלמדים על מבנה החברה שחיה באזור, חלקם קברים מפוארים השייכים לאנשי המעמד הגבוה של אותה התקופה, ולצידם קברים המעידים על אנשים מהמעמד הנמוך. לפי ממצאים שהתגלו, ישנן אף השערות כי חלק מהקברים היו שייכים למעמד הכהנים.

שאול בטיש, קצין מטה דתות במנהל האזרחי הוסיף: "הפגיעה בקברים התרחשה בסמוך לחג הפסח, שמביא איתו מטיילים רבים, על כן יחידת קמ״ט ארכיאולוגיה פעלה במהירות לפנות באופן מידי את העצמות מהאזור. לאחר מכן, התחלנו לפעול למען קבורה מחדש, ראויה ומסודרת, יחד עם מועצה אזורית מטה בנימין, שהקצתה חלקת קבר ייעודית בבית העלמין בכפר אדומים והמשרד לשירותי דת שסייע באיסוף העצמות ובקבורה. לא יכולנו להישאר אדישים למקרה המזעזע. את ההיסטוריה לא ניתן למחוק, נמשיך לפעול לכבוד המתים והנצחת היהודים שחיו כאן לפני 2,000 שנה, בצורה מכובדת וראויה״.

ראש מועצת מטה בנימין, ישראל גנץ אמר: "זכות היסטורית נפלה בחלקנו להביא לקבורת ישראל עצמות אחינו מלפני כ-2,000 שנה אשר שודדים תאבי בצע שלחו את ידם וחיללו את קברם. ההיסטוריה של העם היהודי החלה כאן ביהודה ושומרון מהכניסה לארץ דרך יריחו, הקמת עיר הבירה בשילה בימי התנ"ך ועד ימינו אנו. אתר ארמונות החשמונאים הוא מהאתרים החשובים בהיסטוריה היהודית מימי בית השני, ועדות נוספת להתיישבות היהודית העתיקה וההיסטורית בחבל בנימין.

לא נעמוד בשקט מול חילול קברי אבותינו. מודים למנהל האזרחי על המאמץ הרב והבאת העצמות למנוחת עולמים בלב ארצנו בבנימין. נמשיך ונפעל תמיד לעצירת חילול הקברים ולשמירת המורשת וההיסטוריה שלנו. אני קורא לממשלה לאמץ את התוכנית הלאומית לחיזוק ושימור אתרי ההיסטוריה שלנו באזורינו, וכדברי יגאל אלון: עם שאינו מכבד את עברו, גם ההווה שלו דל, ועתידו - לוט בערפל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר