מתייצב לראשונה באולפן

ח"כ משה ארבל: לא יהיה אחד שירצה ללמוד תורה ולא יוכל

הוא בן 35 והשבוע נאם לראשונה במליאת הכנסת; הח"כ הקרוב ביותר ליו"ר דרעי ונחשב לתלמידו של הגר"מ מאזוז; משה ארבל מתייצב לראשונה באולפן 'כיכר השבת' ומדבר על הכל • צפו (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

הוא בן 35 והשבוע נאם את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת; נחשב למקורב ליו"ר דרעי וחבר בצוות המו"מ של ש"ס; משה ארבל מתייצב לראשונה באולפן 'ישי ורבינא בכיכר' ומדבר על הכל, מהימים לצד אריה דרעי, השיעורים בבית הגר"מ מאזוז, חוק הגיוס, הגיור השליחות במשכן הכנסת והאם בעתיד הוא יכהן כיו"ר ש"ס.

כותרות הראיון עם ח"כ משה ארבל:

התפקיד: "הגעתי לכנסת לאחר ששימשתי כיועץ חקיקה וראש מטה של השר אריה דרעי. ה"אני מאמין" מבחינתי יבוא לידי ביטוי בעיקר סביב שמירה על עולם התורה ושמירה על הערכים".

חוק הגיוס: "נעשה הכל לשמר את מעמדם של בני הישיבות ולשמור על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. אני באכסניות נוספות אמרתי שבכל הקשור למו"מ הקואליציוני אשמור על חיסיון מוחלט ולא אדבר.

"הכרעה בעניין חוק הגיוס תתקבל אך ורק על ידי מועצת חכמי התורה. מבלי להיכנס לניסוחים, לא יהיה אדם אחד מישראל שחשקה נפשו בתורה והוא לא יוכל לעסוק בה. נמשיך להיאבק עבור לומדי התורה. אנחנו לא מנהלים עם ליברמן מו"מ קואליציוני. אלא הליכוד".

חוק הגיור: "אנחנו צריכים לדעת שבמדינת ישראל כדי שלא נגיע למצב של ספרי יוחסין, אנחנו חייבים לשמר מערכת גיור ממלכתית אחת שתהיה עוגן, ושנוכל להמשיך להיות פה עם אחד.

"היום חברי הכנסת החרדים נאבקים על קיומו של מערך גיור ממלכתי, בגלל האחריות הלאומית אנחנו מוותרים על הרבה מאוד בד"צים שהיו יכולים לטפל בנושא הזה. אם אנחנו נתחיל בכרסום של התהליכים הללו, הראשונים להיפגע מזה הם הציבור הכללי.

הח"כים הצעירים: "השר דרעי ראה לנכון לייצר דם חדש וריענון בש"ס. אסור לנו לשכוח את הניסיון של וותיקי התנועה.

"ינון אזולאי ומלכיאלי הם נמרצים מאוד, אזולאי הוא איש השטח של ש"ס. זה ברכה גדולה ותהליך טוב והוא חייב להיעשות באופן מדורג מבלי לוותר על הניסיון של הוותיקים".

אפליה: "יש בעיה אמיתית אבל לאו דווקא אצל בנות ספרדיות, יש מחסור חמור במקום גם לבנות אשכנזיות. זה נושא קריטי שחייבים לפעול בו.

העתיד: "תתפללו עליי שאני לא אהיה יו"ר ש"ס, זה לא משתלם. העול הוא כל כך גדול, זה לא קל|.

כיסא רחמים: "אהבתי לתלמידי חכמים היא מוחלטת ולא תלויה בשיקול פוליטי כזה או אחר|.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר