מאחורי הקלעים • סקירה

קרב השליטה ביתד נאמן: האם ייצא לאור יומון ליטאי חדש?

בכיר בדגל התורה המזוהה עם בית מרן הגר"ח קנייבסקי מאיים בפתיחת עיתון חדש, שיתחרה ביתד נאמן- הביטאון הרשמי של המפלגה, לאחר תקופה של חילוקי דעות על התכנים בעיתון (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בימים האחרונים מאיים בכיר, המזוהה עם בית מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בפתיחת עיתון חדש, כזה שיתחרה בעיתון 'יתד נאמן' הנחשב לביטאון הרשמי של 'דגל התורה'.

על פי הדיווח בטוויטר של העיתונאי יאיר שרקי בכיר בבית מרן הגר"ח קנייבסקי מאיים על עיתון 'יתד נאמן' שיקים עיתון חדש במקום 'יתד נאמן' שיקרא עיתון 'הדגל'.

לפני כחודש פרסם 'יתד נאמן' בעמודו הראשון מכתב שגילה לראשונה לקוראים כי ישנם הטוענים כי העיתון אינו נשמע לגדולי ישראל, יו"ר הנהלת העיתון שמעון גליק פרסם מכתב בעמוד הראשון של העיתון בו גילה "בתקופה האחרונה מגיעות אלי פניות שגדולי ישראל אינם מעורבים דיים בנעשה בעיתון.

סקיצת כותרת העיתון החדש (מתוך הטוויטר של יאיר שרקי)

"ברצוני לשאול האם הנהלת העיתון ועורכיו כפופים גם היום לגדולי ישראל כפי שהיה בעבר" על שאלה זו של הנגיד שמעון גליק השיב ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין במכתב בכתב ידו "הם מתייעצים באופן קבוע, ולכן אין צורך בשום שנוי בניהול העיתון".

מתשובת הגר"ג אדלשטיין ניתן ללמוד כי היו שדרשו לבצע שינוי בהנהלת העיתון. מתברר כי מאחורי הקלעים מתנהל קרב של ממש על השליטה בעיתון.

יצוין כי לפני מספר שנים מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל קרא לשמעון גליק וביקש ממנו להיכנס להנהלת 'יתד נאמן' ומאז העיתון שינה את פניו, מה שהוביל את בכירי העיתון בראשות נתי גרוסמן הקימו את עיתון 'הפלס'.

גורם בכיר המקורב למתרחש טוען כי העיתון 'לא ממושמע' וכי תכנים שהוא חושב כי ראויים לקבל פרסום ב'יתד' - לא מפורסמים.

כעת בציבור הליטאי עוקבים האם מדובר בספין תקשורתי או שמא במהלך שיוביל להקמת עיתון ליטאי חדש, מה שעלול לפצל את הציבור הליטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר