הסתבכות נוספת

תחקיר: המעדנייה של ליצמן ו'הצעת השוחד'

בתכנית התחקירים 'המקור' בערוץ 13 הציג הכתב חיים ריבלין טענות ומסמכים לפיהם, לדבריו, סגן שר הבריאות ניצל את תפקידו כדי להיטיב עם 'מעדנייה' שמוצריה סיכנו חיים (בארץ)

התחקיר המלא (באדיבות 'המקור', ערוץ 13. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

האם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שאף עתיד להמשיך בתפקיד גם בממשלה הבאה, ניסה לשחד בכירים במשרדו כדי שיעלימו עין מממצאים תברואתיים מסוכנים שאותרו במעדנייה של אוכל מוכן שבבעלות חברו? לפי תחקיר תכנית 'המקור', התשובה היא חיובית, וחשד זה אף עומד במרכז חקירת המשטרה נגדו.

וכך עלה מהתחקיר שביצע הכתב חיים ריבלין: כבר לפני כחמש שנים גרם חיידק ליסטריה לפגיעה קטלנית באישה שהיתה בהריון, זאת לאחר שאכלה במסעדה המדוברת.

יתרה מזאת, במהלך השנים נמצאו חיידקי ליסטריה מספר פעמים באותה מסעדה, ובעליה נדרשו שוב ושוב לתקן ליקויים שלפי משרד הבריאות הם שגרמו לכך. בשימוע שערך המשרד לבעלים, הוא אף צווה להפסיק לייצר סלטים ומזון ארוז מראש.

אלא שבעקבות שימוע זה, כך 'המקור', דרש ליצמן, העומד בראשות משרד הבריאות, שעובדיו לא יעשו כלום למעדנייה זו, עד שהוא יבקר שם.

ואכן, סגן השר ליצמן לקח עמו את בכירי המשרד לאותה מסעדה, ולפי עדות שנמסרה במשטרה הוא אמר להם: "הזמנתי אתכם, כי אני גר ליד, אוכל פה באופן קבוע ורוצה לעזור לחבר שלי".

כשאנשי המקצוע ניסו להתווכח איתו, צעק עליהם ליצמן: "אני לא מאמין; זו עלילה. אני אוכל פה כל שבוע - ולא חליתי".

חיידק הליסטריה במנת האוכל. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

וכאן מגיע השלב החמור ביותר, לפי העדות העומדת כעת במרכז החקירה נגד ליצמן: הוא ביקש מבעלי המקום לצאת, נשאר עם עובדי משרד הבריאות, אמר להם "איך אני יכול לעזור לכם במשכורת? אני אולי יכול להפעיל לכם פרוטקציה על זה" והגיש להם את כרטיס הביקור של עוזרו, כדי שייטיב במשכורתם בתמורה - לפי החשד - שייסוגו ממסקנות השימוע נגד המעדנייה של חברו.

לסיום המעמד המוזר, לחש ליצמן לעובדיו: "מה שנאמר כרגע, יישאר בינינו - ולא ייצא מהחדר הזה".

יצוין, כי לבסוף המעדנייה נשמעה להוראות משרד הבריאות ופעלה בהתאם, משום שעובדי המשרד לא נעתרו ל'הצעת השוחד' לכאורה של סגן השר.

מלשכתו של ח"כ ליצמן נמסר ל'המקור' בתגובה, כי "מדובר בטענות שקריות ומשוללות כל יסוד. לצערנו נמשך המסע המתוזמן נגד סגן השר ליצמן במטרה לפגוע בו פוליטית ולמנוע חזרתו למשרד הבריאות. יש לדחות בשאט נפש את ניסיונות הפגיעה בליצמן ובפועלו למען כללי אזרחי ישראל ללא הבדל אוכלוסיות ומגזרים".

בעלי המעדנייה הגיבו: "האירועים המדוברים התרחשו לפני כמה שנים ואני מצר עליהם. האולם עובד באופן חוקי מול רשויות הבריאות ועמדנו תמיד בכל הדרישות המחמירות ביותר"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר