זקוקים לסיוע בהול

"הבית נשרף": הסיפורים הנוראים מ'המושב של קרליבך'

מושב שלם עלה באש, תושבי היישוב שגם כך נמצאים במצב פיננסי לא פשוט נקלעו לטרגדיה כפולה • 'כיכר השבת' יצא לשמוע את התושבים שאיבדו את כל חייהם • כל המקומות שניתן לסייע (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המראות הקשים (צילום: כיבוי והצלה)

המושב של רבי שלמה נשרף כליל: זו טרגדיה שאינה נתפסת בעין אנושית, המושב אותו הקים רבי שלמה קרליבך יחד עם תלמידיו הנאמנים בשנות ה-70 עלה ביממה האחרון באש. בתי התושבים שבנו אותם במשך השנים טיפין טיפין עלה בלהבות ויחד איתו השקעה כספית לא פשוטה, של אנשים שמצבם הפיננסי לא מזהיר במיוחד.

'כיכר השבת', יצא למושב השרוף, והתחיל לדמוע יחד עם התושבים, שהתרופה היקרה לילד שלהם הסובל ממחלה נדירה התכלתה בלהבות, עם אנשים שמעט החסכונות שהיו להם - כבר אינם, ועם הדמעות של הילדים שכל זכרונותיהם עלו בלהבות.

מלבד התחושה האיומה, וחוסר הידיעה היכן יעשו את השבת הקרובה, כאשר גופם ערום ועריה, ואפילו מחלצאות מינימליות לשבת אין להם, אך יותר מזה, חיים שלמים הלכו ונעלמו. השקעות ובניה של שנים ירדו לתהום הנשיה, בית הכנסת אולם האירועים, גן השעשועים המיוחד - הכל הפך לעשן ופיח. בנס הצליח הזמר והמוזיקאי שרולי סולומון (מלהקת האחים סולומון), אחד מבני הכפר, להוציא את שלושת ספרי התורה ללא פגע.

התושבים המומים, מתקשים להוציא הגה מהפה, אחד מהם אף אומר ל'כיכר': "זוזים לא היו לי אף פעם, אך ברוך ה' לא נזקקתי לבריות מעולם, ברגע שהגיע שבת ולא היה לי לקנות דג או עוף הייתי הולך לגינה, קוטף כמה ירקות ומכין לעצמי מעדני מלכים לשבת, אך עכשיו הכל נשרף אין לי כלום, אני מרגיש בחוסר אונים ממש".

חניתה, אחת התושבות שביתה נשרף כליל ולא נשאר ממנו זכר, אומרת ל'כיכר השבת': "אני בן אדם אבוד, אני עכשיו מנסה להתארגן עם מקום לשהות בו בשבת, להשיג מעט בגדים לילדים הרכים, וגם אוכל, אך הבעיה האמיתית היא לא השבת הקרובה, מה אני אעשה החל משבוע הבא, אני אפילו לא מצליחה לחשוב על זה, אני ישר נכנסת לדיכאון עמוק".

יוסי גוזצקי, שגם ביתו נשרף "כאילו פצצת אטום טיילה שם ליד" מספר: "יש לי כלבה ששומרת על הבית והיא מסכנה לא הצליחה לברוח מהאש, כי היא רצתה לשמור על הבית, היא גוססת מלאה כוויות חמורות, אך אין לי זמן לטפל בה. יש לי ילד חולה שלא מרגיש טוב ואני חייב לדאוג קודם לו".

סלעית מספרת: "גיסי וארוסתו איבדו כרגע את כל רכושם בשריפה במבוא מודיעים. הם אמורים להתחתן ביום ראשון הקרוב. וכרגע המצב שהם ללא בית וללא כל רכוש. כל הנדוניה כולל השמלת כלה נשרפה, החליפה המיוחדת לחתונה נשרפה. אפילו המשקפיים והעדשות נשרפו."

איפה אפשר לעזור? רשימה מתעדכנת!

'כיכר השבת' מתגייס לסיוע לנפגעי השריפה הגדולה רובם, תושבי המושב מבוא מודיעים.

מי שיכול לעזור לכלה ולחתן, מוזמן לפנות לסלעית: 054-5805846.

• ארגון 'הכל מהלב' התגייס לעזרת היישוב ולקחו על עצמם לסייע לנפגעי השריפה ,תרומות של כלים בגדים אוכל תרומות כספיות יתקבלו בברכה בטלפון במשרדי הארגון: 1700-556-617, וגם: 052-7113672.

• לבת שבע הבית נשרף, ואפילו הזיכרונות לא נשארו, ניתן לפנות אליה בנייד: 050-487-2203.

• משפחה יקרה ממודיעין החליטה להתגייס לטובת השכנים, אפשר להעביר לבית שלהם ביגוד או כל פריט נצרך אחר : במוצ"ש בשעות 21.00-22.30, וביום ראשון בשעות 21.00-22.30, הכתובת: נחל גלים 5 מודיעין, נייד:050-6880848.

חוות 'אוהל אברהם' שנקראת גם הכנסת אורחים', נשרפה כליל, יחד עם כל השמחה והשפע שהיה שם . שמעון ובת שבע בעלי החווה יחד עם 6 ילדיהם נשארו ללא קורת גג, ללא אוכל, בגדים, משחקים, הייתה להם מערכת סולארית וגנרטור איתם הם התקיימו. הכל נשרף כלא היה

ניתן לתרום: פרטי חשבון בנק - בתשבע שלג בנק הפועלים 12, סניף 582 צאלון מודיעין מס' חשבון 169234

ארגון או אנשים שמסייעים או זקוקים לעזרה, מוזמנים להשאיר את הפרטים בתגובות - ואנחנו נפרסם ברשימה המתעדכנת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר