משבר חוק הגיוס

השר דרעי: ליברמן, אתה משקר; תפסיק להסית בפראות

לאחר שתיקה ארוכה, בתנועת ש"ס מגיבים למתקפות של אביגדור ליברמן ומדגישים כי מעולם לא הסכימו שחוק הגיוס יעבור כלשונו: "התבצרותו משמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וליברמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר ימים ארוכים של שתיקה, בתנועת ש"ס מגיבים בצהריים (ראשון) למתקפות של אביגדור ליברמן ומדגישים כי מעולם לא הסכימו שחוק הגיוס יעבור כלשונו: "התבצרותו משמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין".

בהודעת ש"ס נאמר: "לצערנו, מר ליברמן אינו דובר אמת בנושא חוק הגיוס, ומשתמש בו כתירוץ להפלת ממשלת הימין".

בש"ס הדגישו: "מעולם לא הייתה הסכמה מצידה של תנועת ש"ס להעביר את החוק ללא שינוי של "פסיק או מילה", כדרישתו התמוהה.

"הציבור יודע, שאין כמעט שום הצעת חוק של משרד או ועדה העוברת בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים או התאמות. לכן, כשמישהו אומר "אני לא אשנה פסיק או מילה בחוק", בעיקר בחוק מורכב שכזה, ברור שאינו מעוניין בפתרון או דיון מהותי אלא כל רצונו הוא להכשיל את הקמת ממשלה".

במפלגה הספרדית הזכירו כי: "ש"ס ויהדות התורה התנגדו לחוק בקריאה ראשונה ודרשו לערוך בו שינויים והתאמות. ח"כ דודי אמסלם, שעמד בראש הועדה המכינה את החוק לקריאה שניה ושלישית, הכריז על דעת כל מרכיבי הקואליציה כי יידרשו שינויים ואף קיים דיונים בנושא. לכן, האמירות של ליברמן כאילו אנחנו חזרנו בנו – הן שקריות ומשוללות יסוד".

"זאת ועוד", הוסיפו בש"ס: "במהלך המו"מ הקואליציוני, הליכוד העביר לנו הצעות פשרה בחוק זה שלא נדחו ע"י ליברמן, עד שהגיעו לשלב המעשי ולפתע הוא חזר בו מכל פשרה".

בש"ס תקפו את ליברמן: "דברים אלו מוכיחים כי התבצרותו ב"כל פסיק ומילה" משוללת היגיון ומשמשת אמתלה להפיל את ממשלת הימין לה התחייב. גם טרמינולוגיית ההסתה שהוא בוחר להשתמש כלפי הציבור החרדי, מוכיחה שיש לו כוונות אחרות לגמרי".

"מפליא לגלות", הוסיפו בש"ס: "שליברמן הקנאי לשירות הצבאי ובעבר התהדר שרק הוא "יודע לדבר ערבית", אינו פוצה פה כלפי המגזר הערבי שאינו משרת כלל ומקבל תקציבים של מיליארדים".

בש"ס הזכירו ליו"ר 'ישראל ביתנו': "אותו ליברמן החרד כיום ל"מדינת הלכה" ידע לקיים שיתוף פעולה עם החרדים ותמך במשה ליאון הדתי לראשות עריית ירושלים מול ניר ברקת החילוני. והנה, משה ליאון נבחר בעיקר בזכות קולות החרדים וירושלים לא הפכה ל'מדינת הלכה'".

"מר ליברמן", סיימו בש"ס: "אנו קוראים לך לגלות אחריות. גם אם ישנם חילוקי דעות בינך לבין ראש הממשלה, אל תגרור את ישראל למלחמת אחים. משוך ידיך מההסתה הפרועה נגד ציבור גדול וקיים את התחייבותך להקמת ממשלת הימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר