"זעזוע"

גרמניה נגד הכיפה • הרב: "נמשיך בגאווה"

האחראי על המאבק באנטישמיות אמר כי בשל ההקצנה, הוא "לא יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל זמן ובכל מקום". רב העיר ברלין: "נמשיך ללכת איתה בגאווה" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כיפה, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פליקס קליין, הממונה על המאבק באנטישמיות מטעם ממשלת גרמניה, הזהיר את היהודים במדינה מפני חבישת הכיפה על הראש בפני הציבור הרחב.

לדבריו, "בעקבות הברוטליזציה ההולכת וגוברת בחברה הגרמנית, אני לא יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה".

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיב כי "המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה.

"עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי".

הרב טייכטל מדגיש כי כל אמצעי הביטחון צריכים להילקח בחשבון, אך "הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפיתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אמר כי "האחריות לשלומם, חירותם וחופש אמונתם של בני הקהילה היהודית בגרמניה מונחת על כתפי רשויות האכיפה והממשלה בגרמניה. אנו מוקירים ומעריכים את עמדתה המוסרית של ממשלת גרמניה ומחויבותה לקהילה היהודית החיה במדינה, אך החשש לביטחונם של יהודי גרמניה מהווה כניעה לאנטישמיות. כניעה שכזו כמוה כהודאה בכך שיהודים אינם בטוחים, שוב, על אדמת גרמניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר