רגעי הדרמה

חילוץ הנעדרים בכינרת: כך זה נשמע ברשת הקשר

הסריקה בעזרת כלי השיט, הכטב"ם המזהה את הסירה ההפוכה ורגעי החילוץ: כך זה נשמע ברשת הקשר המשטרתית, במהלך חיפוש הנעדרים הלילה בכינרת (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

הדרמה הלילית בכינרת - כך זה נשמע ברשת הקשר המשטרתי: הסריקות של כלי השיט שהתמקדו בחיפושים על קו טבריה - עין גב, לאור העובדה שמדובר במפרשית, והם יכולים להיסחף לכל מקום.,

הזיהוי של הכתב"ם (כלי טיס בלתי מאויש) שזיהה את הסירה ההפוכה עם חמישה אנשים בתוך המים - ועד לחילוץ המוצלח ב"ה.

שאול שאבי, אחד הנעדרים, שחזר הבוקר בשיחה עם גלי צה"ל: "ברוך השם, בדקה ה-99, כשאחד כבר אמר 'שמע ישראל', ברגע הזה הגיעו כוחות ההצלה וכולנו ניצלנו".

שאבי, נקלע יחד עם שני בניו ושני חברים למצוקה בלב הכנרת, במרחק שבעה ק"מ מהחוף, לאחר שהסירה בה שטו, בשעות הצהריים, התהפכה. רק כעבור שמונה שעות הם אותרו כשהם נאחזים בסירה ההפוכה וחולצו.

שאבי סיפר כי "יש לנו שם סירה שלנו, סירה עם רישיון, יצאנו בשעה 15:30 מחוף דקל, בשעה 16:00 היו גלים חזקים והסירה שלנו התהפכה, ומ-16:00 הסירה התהפכה. אחד הניסים שהיו לנו שהתורן נתקע באדמה, זה היה 7 ק"מ מהחוף וזה עזר לנו שהסירה לא נחתה למטה, לא טבעה, זה אחד הניסים.

"עברה שעה ועוד שעה, נתלנו על הסירה, אחד הבנים שלי ניסה לצלול ולא הצליח וחזר חזרה, ככה היינו שעות וצעקנו לקב"ה: 'אבא תרחם, אבא תציל אותנו, אם לא תציל, אם לא תרחם, אין מי שירחם'. הכוחות שלנו אזלו, היו רגעים שאמרנו שאם השם לא עוזר - זהו נגמר הסיפור.

"התחלנו לחשוב על המשפחה, על הילדים, על מה יהיה איתנו. מה שהחזיק אותנו היה שיש בורא ויש מנהיג לעולם ורק הוא יכול לעזור".

שאבי המשיך וסיפר: "כולנו יודעים לשחות, אחד מאיתנו שהיה שעות בלי אוכל וגם הלך לבית חולים, היו רגעים שהוא החליט שזהו, גמרנו, 'שמע ישראל', ובאותו רגע שהוא אמר זה, היה 01:45 שמצאו אותנו. זה כבר היה בדקות האחרונות, כבר אמר 'שמע ישראל'.

"ביקשנו מהקב"ה שבזכות החסד שחילקנו אוכל אצל רשב"י, 'מבטיחים לך שנה הבאה נחלק פי עשר, תרחם עלינו, ואנחנו יודעים שרק אתה יכול'. וברוך השם בדקה ה-99 שאחד כבר אמר 'שמע ישראל', ברגע הזה הגיעו כוחות ההצלה וכולנו ניצלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר