בבית המשפט

אם הילדה שנשרפה התעמתה מול המחבל

סיגל סופר, אמה של תהל שנפצעה קשה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכבם, התייצבה לראשונה מול המחבל: "אנו נאלצים לשוב ולעמוד מול הרשע והשנאה בפיגוע שני" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

אם הילדה שנשרפה למחבל: "אנחנו מרימים את הראש וממשיכים קדימה. עם ישראל חי"

. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "נפעל להחמרת העונשים כנגד המחבלים כחלק מהמלחמה בטרור".

היום (ג') התייצבה סיגל סופר לראשונה מול המחבל שידה בקבוק תבערה לעבר רכב המשפחה לפני כארבע שנים, פיגוע בו נפצעה ביתה תהל בת הארבע באורח קשה. בדיון שהתקיים בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, במהלכו הוגשה בהסכמה עסקת טיעון בה נגזר על המחבל 16 שנות מאסר, התעמתה סופר עם המחבל ולאחר מכן נשאה דברים בפני השופטים.

בעת שנכנס המחבל לאולם איחלה לו סופר שיקרה לו ולילדיו את אותו הדבר שהוא גרם להם. בהמשך הדיון תיארה סופר לשופטים את רגעי הפיגוע, התחושות, השיקום ועוד.

סופר פתחה את דבריה בתיאור רגעי הפיגוע הקשה "הסיוט שלנו מתחיל ביום שישי, נסיעה שמחה לשבת משפחתית בבית אל.. פתאום משום מקום מושלכים לעבר רכבנו שני בקבוקי תבערה. קשה לתאר את הבהלה, הפחד והבילבול שהיו ברכב באותם רגעים".

סופר המשיכה ותיארה כי "בקבוקי התבערה חדרו את חלון הרכב בחלקו האחורי ונפלו על הכיסא שבו ישבה תהל בת השלש, בתוך שניות הכל החל להישרף. האש שורפת את גופה הקטן מלמעלה עד למטה, תהל צועקת ובוכה ואיתה האחים שלה מתן ותאיר. הבהלה היתה גדולה, היו ניסיונות כושלים לכבות את תהל. לעצור את הרכב לא יכולנו, ארבעה מחבלים רעולי פנים עם שנאה בעיניים עמדו על הכביש, מחכים רק שהטרף שלהם יעצור ובזה הם יוכלו לוודא הריגה ולסיים את המלאכה".

הכיסא של תהל, (הצלה יו"ש)

לדבריה, גם הילדים הנוספים החלו להיכוות מהאש. תוך כדי נסיעה מנסים ההורים לכבות את האש ובד בבד להתרחק ממקום הפיגוע. "אני מנסה לכבות את תהל בכל האמצעים העומדים לרשותי, אך הכל כשל. האש ממשיכה לשרוף חלקים בגופה של תהל. ממשיכים לברוח תוך צעקות ופחד גדול".

סופר תיארה את תחושותיה באותם רגעים "הסיוט הגדול מתרחש מול עיניי. אני לא מפסיקה לצעוק 'לא שוב, לא שוב', לא יכול להיות ששוב אנחנו בסרט הרע הזה. הרי לפני מספר שנים כבר עברנו סיוט, בו חדרו מחבלים לישוב שלנו בגוש קטיף הגיעו עד לביתנו ושם דקרו אותי בסכינים בכל חלקי גופי, עברתי טיפולים והתמודדות קשה. ואז זה שוב בא והפעם קשה יותר, לראות ילד שלך שנפגע קשה פי כמה מפגיעה בגופך שלך. לא מאחלת לאף אחד לראות ככה את ילדיו".

לאחר שהגיעו לעמדת צה"ל החל הטיפול בתהל, ופינויה לבית החולים. סופר סיפרה לשופטים כי במשך חודש וחצי עברה תהל טיפולים קשים מאוד "נדרשתי לעמוד מול הקושי ולחזור ולהכאיב לבת שלי, תוך צעקות שלה ' אמא צריכה לעשות נעים לבת שלה ואת מכאיבה לי, את לא אוהבת אותי'. מה עושה אמא ששומעת מילים כאלה מביתה, וחייבת לחזור ולעשות זאת כל בוקר?".

תהל בבית החולים. (ביה"ח הדסה)

עוד הוסיפה, כי מאז הפיגוע עברה המשפחה שיקום מחדש. היא סיימה את דבריה במילות חיזוק, "בימים אלו אנחנו מציינים מידי שנה את הפיגוע הראשון, וכעת נאלצים לשוב ולעמוד מול הרשע והשנאה בפיגוע השני. אך אני חוזרת ואומרת, כשם שאחרי הפיגוע הראשון קמנו, התאוששנו, הבאנו עוד ילדים לעולם.. גם הפעם אנחנו מרימים את הראש וממשיכים בכל הכוח קדימה, מתוך אמונה ושמחה כי זו בדרך, עם ישראל חי".

עו"ד בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה כנפגעי עבירה מסר: "מדובר באירוע קשה ביותר שרק בנס לא הסתיים באסון כבד יותר. אין ספק שמעורבותם של נפגעי האיבה בהליכים המשפטיים מביאה לתוצאות של החמרה כלפי המרצחים, אף כשהמשפט מסתיים לבסוף בעסקת טיעון.

אנו נמשיך ללוות את התיקים של המחבלים ונפעל לכך שהעונשים כנגד המחבלים יוחמרו עוד ועוד כחלק מהמלחמה בטרור האיסלמי הרצחני".

יוזכר, כי כנגד חברי החולייה שביצעו את הפיגוע הוגשו מספר עסקאות טיעון, ושלושת המחבלים נידונו ל-10, 12 ו 14 שנות מאסר ותשלום פיצויים כספים. היום, כאמור, הוגשה עסקת הטיעון האחרונה של המחבל הרביעי שהשליך בפועל את בקבוק התבערה, והוא נידון ל-16 שנות מאסר ותשלום פיצוי כספי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר