פרופיל

המתווך בין נתניהו לליברמן // מי אתה, שמואל חייק?

מי שאמור לתווך בין שני הניצים הפוליטיים - נתניהו וליברמן - ולפתור את התסבוכת הפוליטית, הוא שמואל חייק, ישראלי המתגורר בלונדון • זה האיש ואלו ההצלחות הפוליטיות שכבר צבר. פרופיל מרתק (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שמואל חייק (צילום: מתוך פייסבוק)

התחזיות הפוליטיות הפסימיות, נכון לשעת צהרים זו (שלישי), מדברות על פיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות בזמן הקרוב. אך ישנם, כך מסתבר, גם כמה אופטימיים - הבולט שבהם הוא שמואל חייק, מי שכבר זכה לתואר 'המתווך' בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

לפני מספר שעות, כך לפי הדיווחים, נחת חייק בנמל התעופה בן גוריון, בטיסה ישירה מאנגליה, כשבזמן הקרוב הוא ינסה לגבש מתווה בין שני הניצים, ליברמן ונתניהו, וכך אולי בזכותו תוקם ממשלת הימין הבאה, ורעיון הבחירות - השניות בתוך אותה שנה - ייגנז.

אז מיהו שמואל חייק? 'כיכר השבת' מגיש פרופיל אישי של האיש הנחשב לאולי הכי קרוב לאיווט ליברמן, ומאידך מחזיק בדיבור מיוחד גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כיום, חייק בן ה-66, ישראלי לשעבר, מתגורר בבירת אנגליה, לונדון, לשם הגיע לפני לא מעט שנים, מישראל, כאמור.

הוא התחיל את דרכו הפוליטית ב'צעירי הליכוד', והגיע לשיאו כששימש דוברו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

נתניהו, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר שעבר לאנגליה, הוא עשה חיל בלימודי משפטים, והתחיל לעסוק בנדל"ן מקומי, וצבר הון רב - מה שמעמיד אותו היום כאחד מהעשירים הישראלים בלונדון.

בשנת 2008 החל שמואל לחזור לפעילות ציבורית, כשהתיישב על כיסא מנכ"ל קק"ל (קרן קיימת לישראל) במדינה; תפקיד אותו הוא נושא עד היום, בשנת 2010 היו שמתחו עליו ביקורת, כאשר חתנו של ליברמן התמנה תחתיו, לנציג קק"ל-בריטניה בישראל.

ההצלחה הגדולה של חייק נרשמה בשנת 2013, אז על פי הדיווחים הוא היה זה שחיבר בין נתניהו לבי יו"ר 'התנועה' ח"כ ציפי לבני, ובזכותו הוקמה הממשלה.

בנוסף, חייק הוא גם זה שהמליץ לליברמן לפני הבחירות הללו להתאחד עם הליכוד לסיעה אחת, 'הליכוד ביתנו', ואף עמל על הסכם איחוד זה.

כשנתיים לאחר מכן, בבחירות לכנסת ה-20, חייק היה מעורב מאוד במשא ומתן של ישראל ביתנו מול הליכוד, אך כזכור, צוותי המו"מ אז לא הגיעו להבנות והוקמה ממשלה צרה, בת 61 ח"כים, ללא 'ישראל ביתנו'.

"המעלה העיקרית של חייק", מסביר ל'כיכר השבת' גורם המכיר אותו היטב, "נובעת מכך שכולם סומכים עליו בעיניים עצומות".

במערכת הפוליטית - ובכלל: כל מי שמכירים אותו - יודעים שמילה של חייק היא 'ברזל'. מעבר לזה, הכל נשמר אצלו בדיסקרטיות מושלמת", מסכם ידיד נוסף את הפרופיל של דמות המתווך שעשוי להכריע את גורלה הפוליטי הקרוב של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר