סערה בפוניבז'

לראשונה: בחורים שסירבו להיכנס לשיעורים - הושעו מהישיבה

שלושה תלמידים בעלי השפעה בישיבת פוניבז', הושעו למשך שבוע - על דעת ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין - וזאת בשל סירובם להיכנס לשיעורים היומיים הנמסרים בישיבה (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין בהיכל הישיבה. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

סערה בפוניבז': לראשונה מספר בחורים הושעו מהישיבה - כאקט של הרתעה, לאחר שסירבו להיכנס לשיעורים.

כידוע, קצב הלימוד שמנהיג ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הוא מהיר יחסית לנהוג בעולם הישיבות. לפי הקצב הזה, לומדים הבחורים 5 דפי גמרא בחודש כאשר לא מעט מהתלמידים מתעכבים ולומדים לאט יותר.

לפני כחמש שנים, בהוראת ראשי הישיבה, החלו להקפיד על כך שהבחורים ילמדו בקצב של השיעורים היומיים, ואכן רוב הבחורים התיישרו והחלו להיכנס לשיעורים, כך שמתוך 135 בחורים, נכנסו לשיעור היומי 100 בחורים באופן קבוע.

לפני כמה שבועות החלו בישיבה להקפיד יותר וכמה בחורים 'נחשבים ולמדנים' שלא נכנסו לשיעורים, קיבלו אזהרה.

בישיבה נהוג שגם ראשי הישיבה מוסרים שיעור יומי (להבדיל למשל מישיבת חברון), וכן נהוג שבכל שנה מתחלפים לכל שיעור שלושה רבנים (אחד בזמן אלול וחצי זמן חורף, אחד בחצי זמן חורף ואחד בזמן קיץ), וכל רב מוסר שיעורים רק בשני שליש משנת הלימודים.

בתחילת השבוע הנוכחי, התקשרה הנהלת הישיבה להורים של שלושה תלמידים שיש להם השפעה בישיבה, והורתה להם כי על בניהם לא להגיע לישיבה למשך שבוע ולחזור עם קבלה מוחלטת להתחיל להיכנס לשיעור.

יצויין כי בישיבת פוניבז' מעולם לא סולקו ולא הושעו בחורים על נושא כזה, וגם במקרה זה היה זה כצעד שירתיע את הבחורים, צעד שאושר על ידי ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר