בעוצמה נמוכה

ארה"ב: רוסיה עורכת ניסויים בנשק גרעיני

לפי דו"ח מודיעיני אמריקאי, רוסיה ככל הנראה עורכת ניסויים סודיים בנשק גרעיני בעל עוצמה נמוכה, בארכיפלג מצפון לרוסיה. לא ברור באילו נשקים ערכו הרוסים את הניסוי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הערכה מודיעינית חדשה שפורסמה היום (רביעי) בארה"ב, גורסת כי רוסיה ככל הנראה עורכת ניסויים סודיים בנשק גרעיני בעל עוצמה נמוכה.

הדו"ח, שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, עוסק בפעילויות שאותרו בארכיפלג נוביה זמליה, הממוקם צפונית לרוסיה, שם, להערכתם, עורכת רוסיה ניסויים גרעיניים בנשק בעל עוצמת פיצוץ נמוכה במיוחד, כחלק מהרחבת תוכנית הגרעין שלה.

לוטננט ג'נרל רוברט אשלי, העומד בראש סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני אמר כי "ארה"ב מאמינה כי רוסיה ככל הנראה איננה עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים של האמנה למניעת ניסויים גרעיניים".

לדבריו, סוכנויות מודיעין נוספות מסכימות עם ההערכה הזו. יצוין כי אם המידע נכון, הרי שמוסקבה מפרה את האמנה למניעת ניסויים גרעיניים, עליה היא חתומה.

גורם רשמי מהשגרירות הרוסית בוושינגטון טען בתגובה כי ממשלתו עומדת בכל התנאים של ההסכמים הבינלאומיים שעליהם היא חתומה, כולל באלו של האמנה למניעת ניסויים גרעיניים.

מדובר בהאשמות חריגות, שכן מדובר בפעם הראשונה שארצות הברית מעלה טענות מסוג זה כלפי רוסיה, יריבתה הגדולה בתקופת המלחמה הקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר