זעם בלבנון

מעשנים נרגילה? שלמו מס על סך אלף לירה

כחלק מצעדי ההתייעלות הכלכלית של ממשלת לבנון, החליטו להטיל מס על מעשני הנרגילות - במדינה בה מעשנים הכי הרבה נרגילה בעולם. זעם בלבנון: "שיילחמו בשחיתות" (עולם)

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מס על הנרגילה: ממשלת לבנון החליטה לפתוח במסע שיקום המדינה והתאוששות ויציאה מהחובות הרבים שלה, שנגרמו כתוצאה מהמלחמות הרבות בשטחה.

כלכלני המדינה פיתחו שורת קיצוצים והגדלת מיסים, אך מה שבעיקר עורר את זעמם של התושבים, זה ההחלטה להעניק קנס על עישון נרגילה.

על פי ההחלטה, במידה ויחליטו להזמין בבית הקפה או במסעדה נרגילה לעישון, הם ייאלצו לשלם מכיסם סך של אלף לירות לבנוניות - כקנס.

התרבות בלבנון מושפעת מעישון נרגילות, ולפי הדיווח לחלק מהתושבים זו האפשרות היחידה שלהם לצאת לבילוי אחרי שעות העבודה במחיר השווה לכל כיס.

כעת אומרים התושבים הלבנונים גם את התענוג הזה הממשלה לקחת לנו, יחד עם קיצוצים והעלאות מיסים, "זו פשוט שערורייה", הם טוענים.

"לא צריך להעלות מס על משהו שרוב האנשים משתמשים בו רק כדי להירגע", אמר אחד התושבים. "אנחנו מעשנים כדי להרגיע את הנפש כי נמאס לנו מהמצב במדינה הזאת".

תושב אחר אמר: "שימצאו כסף במקום אחר. למה הם פוגעים במעשני הנרגילה?", לדבריו, "רוצים לסגור את הגירעון? שיילחמו בשחיתות והעלמות המס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר