6 דברים שאסור לכם לעשות ליד הילדים

בדיוק כמו שהילדים שלכם לומדים איך לדבר על ידי האזנה לקול שלכם, הם לומדים איך לחיות על ידי התבוננות בפעולות שלכם. אז הנה כמה דברים שחשוב להשאיר מחוץ לטווח הראיה שלהם (משפחה)

(צילום: shutterstock)

זה לא בסדר לעשן או לצעוק ליד הילדים, אנחנו יודעים את זה. "אם אתם רוצים שהם יהיו פעילים, אתם לא יכולים פשוט לצוות עליהם ללכת לשחק בזמן שאתם רובצים על הספה", מסבירה ד"ר קארי קונטיי, פסיכולוגית קלינית ומומחית להורות. בדיוק כמו שהילדים שלכם לומדים איך לדבר על ידי האזנה לקול שלכם, הם לומדים איך לחיות על ידי התבוננות בפעולות שלכם, אומרת קונטיי.

גם אם אתם מתעמלים כל יום, אם הילדים שלכם לא רואים אתכם עושים את זה בפועל - או לפחות לובשים את בגדי הספורט שלכם ויוצאים מהדלת - הם לא יבינו שזה חלק מהשגרה שלכם. לכן, נסו לצאת אתם כמה שיותר כדי להראות להם שאתם אוהבים פעילות גופנית.

אז מה עוד ניתן לעשות שעשוי להיות רע לילדים שלכם?

לספר שקרים לבנים

שוטר עוצר אתכם על מהירות מופרזת בכביש ואתם אומרים לו שאתם ממהרים להביא את הבת שלכם לחוג ריקוד - למרות שהיא במושב האחורי ויודעת שזה לא נכון.

סיפור שקרים הפך לנוהג נפוץ כל כך בחייו של אדם מבוגר, שאתם אפילו לא יכולים להבין שאתם עושים את זה, אומרת הפסיכותרפיסטית אליסון שפר, אבל הילד שלכם ידע על כך. וגם, בעקבות הדוגמה שאתם מהווים לו, הוא יניח שזה לא עניין גדול לשקר אפילו על דברים גדולים.

לשמור על סודות מבן הזוג שלכם

אתם שבים הביתה מבילוי במרכז המסחרי הקרוב לביתכם ולוחשים לילדכם, "אמא לא צריכה לדעת שזללנו צ'יפס".
אתם עשויים לחשוב שהרמייה שלכם אינה מזיקה - או אפילו מהווה סוג של קשר בין הורה לילד, אבל אתם מראים לילד שלכם שזה בסדר לשקר לבן הזוג ואתם מערערים את סמכותו, אומרת שפר.

להקניט את הפעוט שלכם

עם מבוגרים אחרים או עם בן הזוג בסביבה, זה אולי נראה כיף להשתמש בקצת ציניות כדי להקניט בעדינות, נאמר, את הבן שלכם ולומר לו שהוא יהפוך לאבטיח אם הוא יבלע גרעין של אבטיח, אבל הוא לא יבין שאתם לא רציניים, אומרת קונטיי. ילדים נפגעים, כל הזמן. אתם צריכים לדעת את זה, היא מוסיפה.

לצאת מאיזון

זה כולל "לאבד את זה" לגבי משהו או מישהו - לא רק בגלל הילדים. "ילדים נוטים להאמין שכל הדברים הרעים שקורים הם אשמתם", מסבירה סוזן ניומן, פסיכולוגית ילדים.

אז גם אם אתם כועסים מסיבה כלשהי, צודקת ככל שתהיה, הילד שלכם יניח שאתם כועסים על משהו שהוא עשה ועלול לחשוש מזה.

'לעשות צחוק' מחבר או קרוב משפחה מעצבן

"ירידות" על בן הדוד ההזוי שלכם יחרטו במוח של הבן שלכם, אומרת ניומן. והוא עלול לחזור על האמירות שלכם בפעם הבאה שתהיו בסביבת אותו אדם. אופס, לא נעים.

להתבדח על המורה של הילד שלכם או על בית הספר

אתם עלולים לחשוב שזה לא מזיק לגחך על המורה של הילד שלכם, אך הוא יניח שאתם לא מכבדים את האדם הזה - או את בית הספר בכלל וכך הוא גם לא, מזהירה שפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר