צפו

נתניהו: "ליברמן 'המפיל הלאומי'; עשה דילים עם חרדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה מיוחדת לעם בישראל - פחות מיממה לאחר שיזם את פיזורה של הכנסת, ותקף באורח חסר תקדים את אביגדור ליברמן המסית נגד החרדים. צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באייר תשע"ט | 30.05.19
נתניהו, עם גרף המנדטים היורד של ליברמן (צילום: מתוך פייסבוק. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"היום היינו אמורים להציג ממשלה לישראל", פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריו הערב (חמישי), בהצהרה מיוחדת בשל הקדמת הבחירות. "שניים וחצי מיליון תמכו בי. אזרחי ישראל, הענקתם 65 מנדטים, שהתחייבו להקים ממשלה בראשותי".

"הליכוד השיג הסכמים קואליציוניים עם 60 מנדטים, חוץ מליברמן שבפעם השניה בתוך 8 חודשים הפיל ממשלת ימין. הוא קיבל כל מה שרצה. תקציבים, הכל וגם את חוק הגיוס - לפי מה שמערכת הביטחון קבעה".

נתניהו מיהר לקבוע סלוגן קליט: "ליברמן הוא 'המפיל הלאומי'. ברור שאם לליכוד היו 61 מנדטים היינו מקימים ממשלה בלעדיו. בשנת 2015 הקמנו ממשלה בלעדיו. גם אז ניסיתי להכניס אותו בכל דרך. הוא לא רצה. הוא קיווה שאם יישאר בחוץ, ממשלת הימין שהקמתי תיפול מעצמה. רק כשראה שלא נפלה, הוא נכנס אז".

"זו הפעם השנייה שהוא מפיל ממשלת ימין. ליברמן אומר שהפיל ממשלת ימין בגלל חוק הגיוס, אומר שזה בוער בו. אבל הוא הצטרף לממשלתי ב-2016 כשהיה חוק גיוס מקל יותר ונוח יותר לחרדים. ליברמן לא אמר מילה. אפילו לא פסיק".

"כשהוא רוצה להצטרף לממשלת ימין, אין עקרונות. כשהוא רוצה להפיל ממשלת ימין - פתאום יש עקרונות, פתאום הוא שונא חרדים".

וכאן עבר ראש הממשלה ללעוג ליו"ר 'ישראל ביתנו': "איזה ליברמן? ליברמן שלנו? הוא 20 שנה עושה דילים עם החרדים. בקידום מועמד ש"ס לרב ראשי, בדיל עם ש"ס לסכל את מועמדות עופר ברקוביץ בירושלים. כולנו מסכימים: זה לא גיוס חרדים, ובטח לא עקרונות".

"למה הוא עושה את זה? הנה ההסבר, לא מסובך", שלף נתניהו דף שהוכן מראש: "זהו גרף המנדטים של ליברמן, הוא יורד בכל מערכת בחירות. אם הוא ימשיך כך, הוא יירד מתחת לאחוז החסימה, הוא נופל. הוא מחפש פטנט שישאיר אותו מעל אחוז החסימה".

ראש הממשלה הדגיש: "מי שעשה דילים עם החרדים, פתאום הוא אנטי-חרדים. האיש הזה, בגלל גחמה אישית, היה מוכן לקחת מדינה שלימה ולהכניס אותה למערכת בחירות יקרות".

"אבל יש עוד סיבה שבגללה הוא מפיל ממשלה: לפני כמה ימים הוא נפגש עם אחד מראשי המפלגות שרצו להיכנס לקואליציה, וזה שאל אותו 'למה אתה לא נכנס?'. ליברמן ענה לו: 'מה, אני אתן לביבי להקים ממשלה? הוא יישאר כאן עוד 10 שנים'. טוב, אני לא מבטיח", חייף ביבי, "אבל אשתדל...".

"כולם צריכים לדעת: ליברמן מפיל ממשלות ימין, ואם רק יוכל, בבחירות הבאות יפיל ממשלת ימין שוב".

"אז מה למדנו היום? 1. הימין לא יכול לסמוך על ליברמן. 2. הוא פועל מתוך אמביציה ושכרון כוח. 3. כדי למנוע את זה - צריך להצביע ליכוד", סיים נתניהו את דבריו.

מ'ישראל ביתנו', מפלגתו של ליברמן, נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "נתניהו נכשל במלאכת הרכבת הממשלה וכרגע מחפש על מי להטיל את האשמה. אבל זה לא משנה את העובדה שהאחריות הבלעדית על בחירות חוזרות היא של הליכוד בלבד".

"נתניהו לחוץ ושוב מפזר דברי שקר. בניגוד אליו, ליברמן תמיד שמר על עקרונותיו כמו בממשלת ההתנתקות ממנה ליברמן התפטר ונתניהו הצביע בעד, וכמו שעזב את ממשלתו של נתניהו לאחר שהאחרון לא איפשר לו להכניע את החמאס".

"נתניהו לחוץ כי הוא יודע שהציבור כבר מבין מי זה הימין הלאומי האמיתי. מי רוצה להקים ממשלה ימנית ומי ניסה להקים ממשלת הלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר