"התיקים של הבית היהודי"

פרץ וסמוטריץ': המשפטים והחינוך שייכים ל'בית היהודי'

לאחר שנתניהו פיטר את בנט ושקד מתיקי החינוך והמשפטים. כעת, פרץ וסמוטריץ' דורשים את התיקים הללו בשבילם, אם לא יענו בחיוב, לטענתם זו פגיעה בציונות הדתית (אקטואליה)

חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' (צילום: פלאש 90)

ראשי ה'בית היהודי', חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', דורשים לעצמם את תיקי המשפטים והחינוך במקום איילת שקד ונפתלי בנט, אותם כזכור, נתניהו פיטר היום (ראשון) לאחר ישיבת הממשלה.

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, פתח את דבריו בהודאה והערכה רבה לשקד ובנט: "עבודתם למען מערכת החינוך והמשפט, הייתה חשובה. הציונות הדתית היא חלק בלתי נפרד מהממשלה, כעת צריך רוה"מ ‎למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה".

בראיון ל'חדשות 13' אמר סמוטריץ': "מכיוון שבנט ושקד כיהנו במשפטים ובחינוך מטעם הבית היהודי, הדבר המתבקש הוא שאני והרב רפי נכהן בתפקידם הללו בחמשת החודשים הקרובים".

"לא היינו מעורבים בהחלטת רוה"מ לפיטוריהם של בנט ושקד, אך ודאי שכעת, בזמן של ממשלת מעבר, טבעי הוא שהתפקיד יישאר בידיים של הציונות הדתית. אין ויכוח שהם עשו עבודה טובה ולכן אנו רוצים להמשיך את העבודה שלהם ולעשות זאת אף יותר טוב".

סמוטריץ' הוסיף, כי "כעת זה סוג של מבחן האם ראש הממשלה מתייחס בכבוד לציונות הדתית, השיתוף בינינו לבין הרב פרץ ו'עוצמה יהודית' ימשיך גם בפעם הבאה, ואני מקווה שגם בנט ושקד יצטרפו למפלגה שלנו".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר בצהריים (ראשון) את שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. שקד ובנט הגיעו היום - לראשונה מאז ההפסד בבחירות - לישיבת הממשלה ולאחריה פוטרו.

ההערכה כי נתניהו פיטר את השניים לקראת ישיבת הקבינט שתתכנס בהמשך השבוע. בין היתר, נתניהו מונע מהם להגיע לבחירות, כשהם מכהנים בתפקיד בכיר בממשלה, בזמן שהפסידו בבחירות ומפלגתם 'הימין החדש' לא עברה את אחוז החסימה. השניים קיבלו בצהריים את ההודעה בשיחת טלפון ממזכירות הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר