עדכונים שוטפים

תחילת מערכת הבחירות • כל הספקולציות

למה שקד לא הצליחה להשתריין בליכוד, מדוע נתניהו החליט לפטר את בנט, מה יגרום לציפי לבני לשוב לפוליטיקה, והאם 'כחול לבן' ימשיכו יחד באותה רשימה? • כל הדיווחים (אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשבוע שעבר, כנסת ישראל פיזרה את עצמה, ויחד עם הפיזור עם ישראל נאלץ ללכת לבחירות חוזרות חודש וחצי לאחר הבחירות האחרונות. בינתיים, המערכת גועשת, ולא ברור כלל מי יחזור לכנסת, ומי ייאלץ להיכנס ללשכת האבטלה הסמוכה לביתו.

'כיכר השבת', מביא את הספקולציות העומדות נכון לעכשיו על הפרק.

מפלגת הליכוד

• הוועדה המסדרת אישרה היום את בקשתו של ח"כ אלי בן דהן להתפלג מסיעת הליכוד ולהקים סיעה עצמאית, "סיעת אח"י-ארץ".

כזכור, ערב הבחירות נתניהו החליט לתת לאיש 'הבית היהודי' אלי בן דהן שריון ברשימת 'הליכוד' כדי שהבית היהודי יוכל להתאחד עם עוצמה יהודית והאיחוד הלאומי. לכן, בהתאם להסכם שנחתם אז, בין מפלגות הליכוד ואח"י בן דהן יוכל להתפלג מסיעת הליכוד בהסכמת הליכוד בכל עת.

• ב'חדשות 12' דיווחו, כי מי שחושק בתיק המשפטים הזמני במקומה של איילת שקד הם: חברי הכנסת ציפי חוטובלי וניר ברקת אם כי בבית היהודי דורשים את התיקים ונתניהו יתקשה להסביר מדוע הוא אינו נותן להם אותם.

• העיתונאי חגי הוברמן מעריך, כי הסיבה לאי כניסתה של שקד לליכוד נעוצה ברעיית ראש הממשלה לדבריו: "ביום שישי נתניהו נועד עם נתן אשל, ושניהם הסכימו לשריין לשקד מקום בליכוד. באותו ערב נתניהו סעד עם רעייתו שרה ובנו יאיר, האחרונים הטיחו בו בזעם - מה אתה נכנע לה? למה אתה מתקפל?" זו ההשערה שלו לסיבה שנתניהו דחה את מינוי שקד לליכוד, וככל הנראה גם הסיבה לפיטורין".

ב'ערוץ 13' טענו, כי ידוע להם בבירור ששרה נתניהו הטילה וטו על שילובה של איילת שקד במפלגת הליכוד: "היא לא תהיה שם. נקודה". אמרה נתניהו.

על פי גורמים במפלגה, כדי ששקד תוכל להתמודד במסגרת הליכוד היה על המפלגה לקצר את תקופת האכשרה שלה ולהצריך את נתניהו לשריין לה מקום, דברים שככל הנראה לא ייעשו לנוכח ההחלטה לפטרה היום ממשרד המשפטים.

מפלגת כחול לבן

• ב'חדשות 12', דיווחו הערב כי יש מתיחות במפלגת הכלאיים - 'כחול לבן'. לפי הדיווח, אשכנזי ויעלון רוצים להוריד מעליהם את ה"עול" של יאיר לפיד ומעוניינים לרוץ בלעדיו, אך יו"ר המפלגה בני גנץ מעוניין להמשיך בשיתו"פ בין 'יש עתיד' ל'חוסן לישראל', הערב, כל הרביעייה תתכנס לדון בהמשך דרכם הפוליטית.

מפלגת הבית היהודי

• הסיעה שוקלת עדיין את הריצה יחד עם 'עצמה יהודית', ככל הנראה במפלגה יתקשו להסביר פרידה מבן גביר וחבריו, ללא סיבה מספקת ומתוך רצון שלא לפגוע במחנה הימין בבחירות.

בערוץ '12' טענו הפרשנים, כי מטרתו של בנט שהכריז הערב על ריצה במסגרת "הימין החדש", היא לכפות איחוד עם המפלגה, או עם מפלגת ימין אחרת. לדברי הפרשן עמית סגל: "הטעות הפוליטית של בנט מאז כניסתו לפוליטיקה הייתה ההתנגחות הבלתי נגמרת בראש הממשלה".

"דוקא בערב כזה, בו יש לו סיבה מושלמת לתקוף את נתניהו, הוא נמנע ובוחר בקו ממלכתי. הסיבה יחסית מובנת, בנט רוצה להעביר אליו את קולות הימין שלא אוהב את נתניהו, אך בלי לשלם את המחירים".

מפלגת העבודה

לאחר המפלה שנחלה המפלגה בבחירות האחרונות כאשר ירדה לשפל חסר תקדים של שישה מנדטים, קבעו היום תאריך לפריימריז במפלגה ב-2 ליולי, כמיטב המסורת, ככל הנראה גם הפעם יערפו את ראשו של קברניט הספינה העומדת לטבוע - אבי גבאי.

לפי הדיווח של '12', מי שכנראה תתמודד מול מה שנשאר מאבי גבאי, היא יריבתו המושבעת ציפי לבני, אותה כזכור הוא 'חיסל' בשידור חי במהלך הבחירות האחרונות.

סיעת רע"ם - בל"ד

הוועדה המסדרת אישרה את הבקשה המשותפת של סיעת רע"ם-בל"ד להתפצל לשתי סיעות עצמאיות. סיעת רע"ם – רשימת האיחוד הערבי בה יהיה חברים ח"כ מנסור עבאס וח"כ עבד אלחכים חאג' יחיא. וסיעת בל"ד – ברית לאומית דמוקרטית בה יהיו חברים ח"כ אמטאנס שחאדה וח"כ היבה יזבק.

המפלגות הערביות צפויות לרוץ ברשימה משותפת בבחירות הבאות, כך על פי הדיווחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר