אאא

תנו לנו שם של כל דיאטה שהומצאה אי פעם ואנו מתחייבים שכבר ניסינו אותה: דיאטת נום, שומרי משקל, צום לסירוגין ומה לא? כל תכניות האכילה הללו השאירו אותנו די רעבים בסופו של דבר ולא מרוצים בעליל. יתכן, כך נאמר לנו לא מעט, שהבעיה נעוצה בהוצאה מהתפריט של מרכיבים אשר עשירים בקלוריות אך עלולים להיות טובים לנו ומעניקים תחושת מלאות.

לדברי ד"ר שירין פנהי, יש גישה טובה יותר והיא נקראת "דיאטת ההשבעה", בתרגום חופשי, (מלשון שובע). המדע מראה כי היא מסייעת לאנשים לשלוט על בריאות גופם ועל משקל יציב, מבלי לנקוט בפעולות קיצוניות כמו הגבלה או קיצוץ של קבוצות מזון מסוימות (כמו פחמימות, לצורך העניין).

אוקיי, אז מה זו בדיוק "דיאטת ההשבעה"?

על פי הדו"ח של פנהי ב-"Scientific American", "דיאטת ההשבעה" היא "דיאטה שנבנתה ממזונות בריאים שבעיקר משביעים; כלומר, מזונות היוצרים רגשות של סיפוק ושביעות רצון". כמו: מאכלים שעשירים בחלבונים (כמו דגים); גבוהים בסיבים (כמו דגנים מלאים); והרבה פירות וירקות.

אבל בניגוד להרבה דיאטות אפנתיות, הדיאטה הזו מאמצת שומנים בריאים (אבוקדו, למשל) ואפילו מוצרי חלב המכילים פרוביוטיקה שמסייעת לפעילות מעיים (כולל יוגורט וגבינה לא מעובדים). גם ברשימה: קפסאיצין, החומר שהופך פלפלים לחריפים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

"מה שכל כך מיוחד במזונות הללו הוא שלכל אחד מהם יש תכונות ספציפיות המביאות תועלת לבריאותנו על ידי הפחתת הרעב, הפחתת שומן הגוף, הורדת רמת הסוכר בדם, שיפור לחץ הדם או האצת קצב חילוף החומרים". וכאשר משלבים אותם לתכנית תזונה אחת, היא אומרת שזה יכול להיות כרטיס הזהב לשמירה על משקל בריא.

היא מצטטת מחקר שנערך ב-2017, שבו המשתתפים יישמו את עקרונות הדיאטה הזו (אכילה של 20 עד 25% חלבון) או דיאטה רגילה (אכילה של 10 עד 15% חלבון). אלו שצייתו לתכנית ההשבעה איבדו יותר משקל ושומן גוף, הרגישו מלאים יותר ונטו יותר לדבוק בשיטת התזונה הזו מלכתחילה.

כמובן, מחקר אחד מבטיח הוא רק קצה הקרחון. אבל אנחנו מוכנים לצלול לתוך צלחת של גבינה מטוגנת עם החדשות המרנינות הללו.