עברה לירושלים

'ישיבת ראשון לציון' כבר לא בראשון לציון; התלמיד ה'מורד' זרע הרס

תלמידי ישיבת 'תפארת ישראל' שבראשון לציון, שהתנגדו בתוקף למעברה המפתיע לעיר הקודש, התרצו בעקבות מכתב נדיר של מרן הגר"ח - למעט 'מורד' בודד • כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אסיפת התלמידים בבית הגר"ח (צילומים: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

המעבר של ישיבת ראשון לציון בראשות הגרי"מ דרוק לשכונת גבעת שאול בירושלים יצא היום (שני) לדרך, כאשר משאיות ואוטובוסים הגיעו למתחם הישיבה בראשל"צ והחלו לשנע ולהסיע את הריהוט והתלמידים - למרות כעסם של חלק מהאחרונים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כמה בחורים שחשו קשורים מאוד לישיבה בראשון לציון התנגדו למעברה לעיר הקודש, אך בעקבות מעמד מיוחד שנערך בסוף השבוע האחרון בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בו הוא הורה לעבור, הם "נכנעו" למרות הנהלת הישיבה.

תלמיד בודד, שלדבריו חש לאחרונה נפגע מהתנהלות הישיבה, בחר בדרך אחרת: הוא זרע הרס בשטח הישיבה והשחית רכוש וחפצים.

אחד מתלמידי הישיבה מסביר ל'כיכר': "יש בחורים שמעוניינים להישאר באזור המרכז. לכן הבוקר חלק מהם התאגדו, והודיעו כי הם יעברו ביחד לאחת מהישיבות במרכז, ולא יעלו לירושלים".

תלמיד אחר בישיבה מוסיף: "הישיבה עוברת כמתוכנן לירושלים. מטבע הדברים, למרות שהבחורים אהבו את הישיבה, אחרי המשבר של פטירת המשגיח הגר"י ישראלי זצ"ל, הוחלט מחוסר ברירה לעבור מ'ראשון', בהתייעצות עם גדולי הדור. כל ההתחלות קשות, והבחורים יתרגלו למקום החדש".

מרן הגר"ח עם הרב דרוק, בפסח השנה (באדיבות המצלם)

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', עם פתיחת 'זמן קיץ' הפתיע ראש מוסדות 'תפארת ישראל' הגאון רבי ישראל מאיר דרוק, בעליה של הישיבה, כאשר הודיע לתלמידים כי היא תעבור עם טובי הבחורים מראשון לציון לירושלים.

"הישיבה בירושלים תוקם בנוסח 'ראשון לציון החדשה', תוך שדרוג רמת הלימוד ועם רישום מוקפד לשנה הבאה", הודיע להם ראש הישיבה.

מכתבו של מרן הגר"ח

בהמשך אף העיד בכתב ידו מורו ורבו של הרב דרוק, מרן הגר"ח קנייבסקי, כי הוא שייעץ לו על מעבר הישיבה. וכך הוא כתב: "לתלמידי הישיבות של הגאון רב י"מ דרוק די בכל אתר ואתר. שמחתי באומרים לי שהישיבה הגדולה עוברת לירושלים, כפי שיעצתי לידידי שליט"א. והנה אני מכירו רבות בשנים, והוא תלמיד חכם גדול ושואל כל דבר. וודאי שכל המשכיל ללמוד במקום תורה זה, יגדל בעזרת השם, בתורה וביראת שמים טהורה. אם דומה הרב למלאך השם, יבקשו תורה מפיהו".

מקורב להנהלת הישיבה מסכם כעת ואומר ל'כיכר השבת': "בסופו של דבר כל הבחורים עברו לירושלים מתוך שמחה, למרות שבתחילה התקשו להפרד וזה מובן מאוד. מי שגרם לרעש הם בודדים שנאלצו לעזוב עם המעבר ושדרוג הישיבה לירושלים. הכל על מקומו בא בשלום. עכשיו נשאר להתכונן לקבלת התורה"

"למעשה, כולם הגיעו כאמור לירושלים וכבר יושבים ועושים 'שטייגען' בהיכל הישיבה", הוא אומר לסיום.

צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר