הערעור התקבל

המדינה תשלם 10 מיליון דולר למוצאי גופת מג'די חלבי

שני האחרים שמצאו את גופתו של החייל הנעדר במהלך כריתת עצים ביערות הכרמל, יקבלו את הפרס הכספי שהובטח למביא המידע על מג'די חלבי, לאחר שניצחו בערעור (משפט)

(צילום: Doron Horowitz/Flash90)

בית המשפט העליון חייב היום (שני) את המדינה לשלם 10 מיליון דולר לאיברהים וחאדר קוזלי, שני האחים שמצאו את גופת החייל הנעדר מג'די חלבי.

את הגופה הם מצאו במהלך עבודות גיזום שביצעו, ולכן טענה המדינה כי הם לא חיפשו את הגופה אלא מצאו אותה במקרה - ולכן הכסף אינו מגיע להם.

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורם לקבלת הפרס על סך 10 מיליון דולר, עליה הכריזה עמותת "לחופש נולד". הם ערערו לעליון - וניצחו.

בפסק הדין, שניתן ברוב של שני שופטים מול מתנגד אחד, נכתב כי "יש להחיל את הצעת הפרס גם על מציאה אקראית של ממצא לא ודאי, על אף הקושי הפרשני וחרף קיומן של אינדיקציות נוגדות".

"החובה המיוחדת החלה על המדינה לנהוג בהגינות אינה רק עקרונית אלא גם מעשית. נניח שהמדינה, המשטרה או העירייה מציעות פרס, ולאחר מכן חוזרות בהן ללא הצדקה לאחר שמישהו אמור לזכות בפרס. הדבר יפגע ביכולתן האפקטיבית להציע פרס בפעם הבאה, כאשר האינטרס הציבורי עשוי להיות דוחק אפילו יותר".

ממשרד בן ארי, פיש, סבן ושות', שייצגו את האחים קוסלי בערעור, נמסר: "אנו מברכים על פסק דינו של בית המשפט העליון, וסבורים כי מדובר בהחלטה הראויה והנכונה, אשר עושה צדק. בית המשפט הבהיר, כי כאשר המדינה מתחייבת - עליה לעמוד בהתחייבותה. אין ספק, כי החלטת בית המשפט העליון תוביל להגברת האמון במוסדות המדינה, ותבהיר כי הבטחות יש לקיים".

נזמי חלבי, אביו של החייל מג'די אמר בתגובה לאתר וואלה! NEWS: "אני המום. אני חושב שזו החלטה לא נכונה. לא מתערב בזה ולא עקבתי אחרי הדיונים בבית המשפט, אבל לדעתי לא מגיע להם בכלל כלום".

לדברי האבא, "זו החלטה לא נכונה ואני לא יודע על סמך מה נתנו אותה. הוצע פרס על ידי עמותה שכזכור לי פורקה בהחלטה של שר הביטחון אהוד ברק שנה לפני שהם טענו שהם מצאו את מגדי. אני לא נכנס לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר