"כיכר הייטק"

איתור וחילוץ נעדרים - בטכנולוגיות חדשניות: רחפן וסונאר

הציוד החדשני ששוויו מעל למיליון שקלים, בו משתמשים מתנדבי כוחות החילוץ לצורכי חילוץ ואיתור - הגיע לאולפן 'כיכר הייטק' • כך מונעים אסונות קשים בים וביבשה (כיכר TV)

(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

אסונות רבים פוקדים את הארץ בחודשי הקיץ החמים, אם זה מטיילים תמימים שהולכים לאיבוד בין הרי הגולן או סתם מתרחצים שובבים שנסחפים בין הגלים או מתהפכים עם סירתם.

רק לפני כשבוע כמעט קרה אסון, כאשר משפחה חרדית התהפכה עם הסירה בכינרת כמה ימים לאחר ל"ג בעומר. בנס, הצליחו בני המשפחה לשרוד מעל המים עד אשר כוחות החילוץ איתרו אותם בעזרת מסוק.

בתחום החירום נעזרים בטכנולוגיות שהתפתחו בשנים האחרונות, בכדי לאתר נעדרים ולחלצם. לראשונה מוצגים בתכנית "כיכר הייטק" חלק מהכלים המיוחדים שמסייעים לכוחות הביטחון.

בפרק זה מתארחים באולפן שניים מדור המייסדים של ארגון זק"א: חיים אוטמזגין, וחיים ויינגרטן. אוטמזגין משמש כמפקד היחידות המיוחדות בארגון, וויינגרטן - ראש אגף המבצעים.

השניים הביאו עימם לאולפן ציוד ששוויו מעל למיליון שקלים, כדי להדגים ולהמחיש את מיטב הטכנולוגיה בה משתמשים המתנדבים לצורכי חילוץ ואיתור:

סונאר תת-ימי - מכשיר הצולל ומחפש עצמים מתחת למים, שמלבד בזק"א מצוי כיום רק בידי חיל הים, ורחפן עלית, שמתפקד בעזרת אפליקציות למיפוי שטחי חיפוש לנעדרים, אשר מותקנות עליו.

ב"כיכר הייטק" מתארחים מידי שבוע מומחי טכנולוגיה, יזמים סדרתיים, משקיעי הון סיכון, ומנהלי קהילות הייטק, שידברו על כל מה שחדש בעולמות הללו, וכמו תמיד - יש קשר לעולם החרדי.

את התכנית מגישים ישראל גרוס מייסד שותף בחברת L7 Defense חברת הייטק גלובלית שמספקת פתרון הגנה מתקיפות סייבר לממשלות, בנקים וארגונים גדולים. ואברהם רפאל - חובב טכנולוגי, יזם ומשקיע.

צפו בפרק המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר