הצרכנים חוששים

ערב החג: מחסור חמור בעופות טריים ברשתות השיווק

לקוחות שהגיעו לקנות ברשתות השיווק לקראת השבת הקרובה וחג השבועות שיחול ביום ראשון, נתקלו במחסור חמור בעופות טריים, שנגרם בשל 'עיד אל פיטר' המוסלמי (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימים אלו של ערב חג השבועות החל ביום ראשון הקרוב, עולה הביקוש של מוצרים רבים, בהם כמובן גם עופות טריים, אך לקוחות שהגיעו לרשתות השיווק, מתלוננים על מחסור חמור.

לקוחות סיפרו ל'כיכר השבת' על מדפים ריקים, מחסור בכמה מחלקי העופות, וכמות מצומצמת של חלקי עוף אחרים. יצוין כי תוצרים של חלק מהכשרויות, אזלו כמעט כליל.

בשל העובדה כי הקונים החרדים רוכשים כמויות כפולות, הן לשבת והן לחג השבועות, המחסור, שהיה צפוי מראש בשל עיד אל פיטר המוסלמי, מורגש באופן חזק יותר, ובשלב מוקדם.

עיד אל פיטר, הוא ימי סיום חודש הרמאדן, ובשל ההשתתפות באירועים ובחגיגות, קיים מחסור בעובדים המוסלמים, המהווים אחזו ניכר מהעובדים במשחטות.

המחסור החמור בא למרות ההיערכות המוקדמת מצד המשחטות השונות, אולם הביקושים העצומים לקראת החג עברו את כל התחזיות וכרגע מורגש מחסור כבד, בעיקר במותגי המהדרין של חברת נטו שמשווקת לציבור הליטאי והחסידי את מותג קהילות בכשרות בד"ץ קהילות, ולציבור הספרדי את מותג עטרה בכשרות בד"ץ בית יוסף, לצד מותגי נישה נוספים.

הגר"י פישביין והגר"י אפרתי במשחטת קהילות בשגב שלום

גורם המעורה בענף אומר ל"כיכר השבת" כי "לא סביר שמצב השחיטות יהיה תלוי ביכולת של הערבים לעבוד או לא לעבוד, מן הראוי היה שיימצא הגורם הממשלתי שייקח אחריות על הפלונטר ויסדיר עובדים חלופיים לענף, כדי שנשתחרר מהתלות בחגאות של העובדים הערבים".

הפעילות צפויה להתחדש בהדרגה כבר ביום שני לאחר חג השבועות, כך שעד הצהריים למחרת החג, תשוב אספקת העופות הטריים באופן מלא וסדיר. ​

במשרד החקלאות מציינים כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר