ירידה, לא מספיקה

כל ישראלי חמישי מעשן; כמחציתם יותר מ-10 סיגריות ביום

אחד מכל חמישה ישראלים - מעשן, כמחצית מהם מעשנים יותר מ-10 סיגריות ביום - כך עולה מדו"ח העישון של משרד הבריאות לשנת 2018. ירידה מינורית באחוז המעשנים מ-20.5% ל-19.8% (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אחד מכל חמישה ישראלים - מעשן, כמחציתם, יותר מ-10 סיגריות ביום. כך עולה מדו"ח העישון השנתי של משרד הבריאות לשנת 2018, שמתפרסם הבוקר (רביעי).

מנתוני הדו"ח עולה, כי אחוז המעשנים בקרב בני 21 שנים ומעלה באוכלוסית ישראל עומד על 19.8%, ירידה קלה מאוד. כך לדוגמא, בשנת 2017, אחוז המעשנים עמד על 20.5%, ובשנת 2016 אחוז המעשנים עמד על 21.6 אחוזים.

46% מהמעשנים העידו, כי הם מעשנים למעלה מעשר סיגריות ביום, כאשר בין המעשנים הגברים הנתון עומד על 53 אחוזים. בנוסף, חמישית מהמעשנים סיפרו, כי החלו לעשן מתחת לגיל 15.

אחוז המעשנים בקרב האוכלוסייה הערבית גבוה מהאוכלוסייה היהודית. כך למשל, אחוז המעשנים הערבים בגילאים 21 עד 34 - גבוה פי אחד וחצי לעומת אחוז המעשנים באוכלוסיה היהודית. בקבוצת הגיל 54 ומעלה, אחוז המעשנים הערבים גבוה פי שניים מאחוז המעשנים היהודים. לצד זאת, יש לציין שגברים יהודים מתחילים לעשן בממוצע בגיל 18.4 לעומת גברים ערבים שמתחילים לעשן בממוצע בגיל 19.9.

סגן השר יעקב ליצמן מסר בעקבות הדו"ח: "מאמצי משרד הבריאות במאבק בעישון מראים תוצאות מעורבות לאורך השנים. לאחר מספר שנים בהן שיעור העישון היה יציב למדי, ניתן לראות התחלה של מגמת ירידה והמשך שיפור לעומת השנים הקודמות. משרד הבריאות המשיך וימשיך בפעילות לשיפור ההגנה על הציבור מפני חשיפה לעישון כפוי ולהגבלת מאמצי השיווק של תעשיית הטבק במגוון אמצעים".

איגוד רופאי בריאות הציבור, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית, האגודה למלחמה בסרטן והמיזם למיגור העישון מסרו בתגובה: "מדינת ישראל קידמה בשנה החולפת את המאבק בעישון, הרחיבה את החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים ושידרגה את חוק הגבלת הפרסום והשיווק של המוצרים הממכרים והממיתים לאחר מאבק נחוש של אירגוני המאבק בעישון. נתונים ראשוניים מראים כי צעד זה מתחיל להשפיע ומעודד מעשנים לפנות לגמילה".

"אנו מצפים ומקווים לירידה בשיעורי העישון בשנים הקרובות שמשמעותה מניעת מוות של ישראלים מסרטן ריאות, סרטן הגרון, מחלת ריאות חסימתית כרונית, התקפי לב ושבץ מוחי וכן הפחתה ניכרת בכניסת בני נוער למעגל העישון. עבודה רבה עוד לפנינו כאן בישראל, בעיקר כאמור בקרב הדור הצעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר